کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه ناپایدار از عصر جمعه وارد استان شده و باعث بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا در استان می‌شود.

برف و باران خراسان رضوی را فرامی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا مبشری نسب افزود: این بارش‌ها به صورت پراکنده و با حجم کم خواهند بود.

وی با بیان اینکه از صبح امروز تا بعدازظهر جو استان به نسبت پایدار خواهد بود و طی این مدت پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود، ادامه داد: دمای هوا در استان از امروز افزایش می‌یابد که تا بعدازظهر فردا ماندگار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار، روز شنبه هفته آینده دمای هوای استان بطور محسوس کاهش می‌یابد بطوری که میانگین دمای هوای روزانه در استان هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش یافته و هوای سرد تا پنجشنبه هفته آینده در استان ماندگار می‌شود.

وی افزود: همچنین روز شنبه دمای هوای روزانه مشهد با کاهش ۱۰ درجه ای به ۶ درجه سلسیوس می‌رسد که تا پایان هفته آینده نیز ماندگار است.

مبشری با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک تا ۱۴ درجه سلسیوس در نوسان بود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود ۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

کوهسرخ با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت نیز در شهرستان‌ فریمان با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

منبع: ایرنا
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.