امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۴۳ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا، همه آمدند نسل‌درنسل، اولی، دومی، سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان زن و مرد تا بودنشان را فریاد بزنند.

حضور پرشور مردم مشهد در جشن باشکوه ۴۳ سالگی انقلاب/ فریاد "مرگ بر آمریکا" در حرم رضوی طنین‌انداز شد

به گزارش قدس آنلاین، تقویم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران سرشار از روزهایی است که با دست توانگر ملتی قهرمان؛ در سایه پیروی از ولایت، لحظه شناسی و حضور حماسی به وقوع پیوست. یوم الله ۲۲ بهمن ۵۷ فتح الفتوح بزرگ مردمی است که پس از سال‌ها جهاد و قیام به بار نشست و همچون خورشیدی فروزان بر جهان غرق شده در ظلمات جهالت مدرن، تلألو یافت و جان‌های یخ زده از ظلم و استبداد را از زنجیر بندگی و اسارت استعمار و استکبار رهایی داد.

امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۴۳ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا، همه آمدند  نسل‌درنسل، اولی، دومی، سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان زن و مرد تا بودنشان را فریاد بزنند.

با وجود کاهش دمای هوا و سرمای زمستانی، مردم مشهد همچون سالهای گذشته قبل از موعد شروع مراسم راهپیمایی خود را به میدان ۱۵ خرداد رسانده اند تا روز پیروزی خون بر شمشیر را  هر چه باشکوه‌تر گرامی داشته و حماسه‌ای دیگر خلق کنند.

زن، مرد، پیر، جوان، نوجوان، کودک و خردسال در این راهپیمایی خودرویی حضور دارند اما آنچه امسال بیش از همه به چشم می آید زیبایی و شکوه، حضور نسل چهارم انقلاب است که تصاویری از رهبر انقلاب و سردار سلیمانی را در این راهپیمایی با اشتیاق کودکانه ای در دست خود حمل می‌کنند. 

همچنین حضور گسترده اقشار مختلف از جمله تشکل های دانش آموزی، دانشجویان، خانواده معظم شهدا، فرهنگیان، کارمندان، کارگران، هنرمندان و ورزشکاران، خبرنگاران، احزاب، تشکل های سیاسی و مسوولان همچون سال های گذشته به شکوه این مراسم افزوده است.

تزئینات خودروها در نوع خود جالب است و ابتکارات جالبی از سوی شهروندان رقم خورده است.همچنین بسیاری به صورت خانوادگی و با خودرو در این مراسم حضور بهم رسانده‌اند و محکم و با اقتدار شعارهای انقلابی «۲۲ بهمن یوم‌الله - یوم‌الله» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را با اقتدار سر می‌دهند.

همچنین مردم ولایتمدار مشهد مقدس اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت‌فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و با حمل دست‌نوشته‌ها بار دیگر خروش انقلابی خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشیدند. مردم با حرکت در مسیرهای تعیین‌شده با سردادن شعار و در دست داشتن شعارنوشته‌هایی حاوی تصاویر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گران‌قدر در یک نظم و شکوه خاص خودرویی و موتوری به سمت میادین مشخص‌ شده برای سخنرانی یوم‌الله ۲۲ بهمن حرکت کردند.

جمعیت زیادی از مردم مشهد سوار بر خودرو های خود و با در دست داشتن پلاکارد  و پرچم نوشته هایی با مضامین انقلابی و استکبار ستیزی و سر دادن شعارهای انقلابی بار دیگر اعلام کردند که به شرق و غرب تکیه نمی کنند و تنها با توجه به توان و ظرفیت خود در کنار انقلاب خود هستند و فقط جمهوری اسلامی را خواهان هستند.

امروز مردم مشهد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند و یاد کردند از تمام زنان و مردانی که سال‌ها با ظلم و ستم شاهنشاهی ایران جنگیدند تا ایرانیان بتوانند بدون نگرانی فریاد استقلال و آزادی و مرگ بر استکبار سردهند.

این حضور گسترده به معنای عهد و پیمان بستن با آرمان امام راحل و مقام معظم رهبری و نشان دهنده عشق مردم به اصل نظام اسلامی است.

در طول این مسیر، یکی از شرکت‌کنندگان جوان  در گفت‌وگو با خبرنگار ما با ابراز خرسندی از شرکت چشم‌گیر و انبوه مردم در راهپیمایی امسال اظهارکرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال برخلاف تصورات غافلگیر کننده است.

وی با بیان اینکه به جهت مشکلات موجود اقتصادی پیش‌بینی می‌شد استقبال کمتری از راهپیمایی امسال شود تصریح کرد: خوشبختانه مردم ولایتمدار مشهد به جهت ارادتی که به حضرت آقا دارند در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور پرشکوهی داشتند.

رحمانی یکی از شهروندان مشهدی که به همراه خانواده و با خودروی شخصی و داشتن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، منتظر آغاز راهپیمایی بود در گفت‌وگو با خبرنگارما، اظهارداشت: روز ۲۲ بهمن روز اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی است و گرامی‌داشتن این روز بسیار مهم است.

وی افزود: درست است که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به دلیل  بیماری کرونا با سال‌های گذشته تفاوت دارد اما مردم ولایت‌مدار مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت رژه خودرویی و موتوری در راهپیمایی شرکت کرده و بار دیگر با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند.

سلیمانی یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ما م۹ی‌گوید:این مردم که با خودروهای خود از میدان ۱۵خرداد به سمت میدان بیت المقدس در حال حرکت هستند خواسته های دیگری هم دارند اینکه دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته صدای آنان را بشنوند ،چرا که مسئولین باید قدراین مردم رابیشتر بدانند، اگر مردم دست از حمایت مسئولان بردارند طبیعی است که مسئولان ضعیف می شوند و چشم طمع دشمن باز می شود ،پس مسؤلین با دقت بیشتری به مردم خدمت کنند  تا مردم دلگرم شوند و نظام را حمایت کنند. چرا که  مردم اصول انقلاب،رهبری امام امت و رهبر انقلاب را پذیرفته واینکه این نظام؛ نظام دینی است را به جان و دل پذیرفته اند بر این اساس این حضور پرشور امروز مشت محکمی بر دهان همه یاوه سرایان و دشمنان به ویژه استکبار است.

بسیاری از  ایرانیان فرزندی را برای انقلاب یا تناور شدن درخت آزادی هدیه کرده‌اند بنابراین امروز مردم انتظار دارند این خون‌ها برای آزادی هدر نرود و زندگی برای مردم در اقصی نقاط ایران بهتر و راحت‌تر باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.