مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج ششم کرونا، با سویه غالب اومیکرون، با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان با عنوان افزایش "آسانسوری" مواجه هستیم.

افزایش آسانسوری مبتلایان از ویژگی‌های موج ششم کروناست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسن درخشان اظهار داشت: در ۲ هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی یافته و نتیجه مثبت آزمایش های پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنج درصد به ۵۰ تا ۵۵ درصد رسیده است.
وی بیان کرد:در این موج منطقه صعودی و یا ضابطه‌مند افزایش تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی وجود ندارد و به دلیل سرایت پذیری بالای سویه اومیکرون، شمار مبتلایان به طور ناگهانی بیشتر شده که از آن به افزایش آسانسوری تعبیر می‌شود.
وی بیان کرد: روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به ۳۰۰ نفر در روز رسیده است.
دکتر درخشان با بیان اینکه میزان سرایت سویه اومیکرون ۱۰ تا ۲۵ برابر دلتا گزارش شده است، گفت: اگر در یک خانواده یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند، تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.
وی با اشاره به دو رقمی شدن مرگ و میرهای کرونایی در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا تکمیل نکرده اند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید.

در این مدت  ۳۱ هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۸۵۵ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان و از جمله پایتخت در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.