کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دما در این استان در پی بارش‌های رخ داده امروز، ۱۰ درجه نسبت به دیروز کاهش یافته است.

میانگین دما در خراسان رضوی ۱۰ درجه کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، زهرا عنایتی  افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد ۱۷ درجه سلسیوس بود که برای امروز ۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است و برای فردا، یکشنبه، بین یک تا ۲ درجه افزایش خواهد یافت و پس از آن تغییر محسوسی نخواهد کرد.   

وی بیان کرد: ماندگاری هوای سرد در مناطق مختلف استان خراسان رضوی تا پایان هفته جاری ادامه دارد، به طوری که کمینه دمای هوای مشهد، که دیشب ۴ درجه سلسیوس بود، در روزهای میانی هفته جاری به زیر صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران و برف که از دیشب در استان خراسان رضوی آغاز شده است تاکنون در شهرستان های قوچان، مشهد، تربت‌حیدریه، درگز، فریمان، خواف، بردسکن و کلات گزارش شده است.

عنایتی ادامه داد: بارش های باران در خراسان رضوی به صورت متناوب و با شدت و ضعف در مناطق گرمسیری به صورت رگباری و در مناطق سردسیری به صورت برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از روز سه‌شنبه هفته جاری جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد و طی این هفته وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق  شمالی و شرقی استان، به ویژه برای عصرها رخ خواهد داد.  

فریمان با کمینه دمای یک درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۲۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.