عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: عدم کسر سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد موجب کسری ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی بودجه سال آینده شد؛ اما بنا بر این شد تا از محل درآمدهای حاصل از افزایش فروش نفت جبران شود.

جبران کسری ۱۳۰ هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر قادری اظهار کرد: عدم کسر سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد باعث شد تا ما در بودجه سال آینده با کسری ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه شویم.

وی افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده بنا بر این شد تا این کسری ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی از محل درآمدهای حاصل از افزایش فروش نفت جبران شود.

قادری ابراز کرد: مسئله دیگر در بودجه سال آینده در حوزه فروش اوراق است که باوجود کاهش اتکا به این درآمدها در لایحه دولت در کمیسیون تلفیق سهم این بخش نیز افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در لایحه دولت سهم فروش اوراق نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ کاهش یافته بود؛ اما با افزایش فروش اوراق در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق درآمدهای پیش‌بینی شده از محل اوراق با بودجه سال ۱۴۰۰ برابری می‌کند و اگر این میزان افزایش نیافته باشد مطمئناً کمتر نخواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.