مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعطیلی آموزش حضوری مدارس شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی استان که از ۱۳ بهمن مدت ۲ هفته اعلام شده بود یک هفته دیگر تمدید شد.

تعطیلی آموزش حضوری مدارس شهرهای قرمز و نارنجی خراسان رضوی تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده افزود: با توجه به افزایش ابتلا به سویه اومیکرون، تعطیلی آموزش‌ حضوری در تمامی مدارس و مهدهای کودک شهرستان‌ها و  مناطقی از استان که از نظر شیوع کرونا دارای وضعیت قرمز و نارنجی هستند از جمله مشهد یک هفته دیگر تمدید شد و فرآیندهای آموزشی و پرورشی در این مراکز به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد دروس کارگاهی در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش به شرط دریافت دستکم ۲ دز واکسن توسط هنرجویان، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و رعایت حضور حداکثر ۱۵ نفر در کارگاه و همچنین عدم حضور هنرجو درصورت داشتن علایم بیماری، در تمامی رنگ‌بندی‌ها به صورت حضوری باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حضور افرادی که در دوران قرنطینه بیماری هستند در مدرسه ممنوع است گفت: در سایر شهرها، چنانچه تغییری در وضعیت رنگ‌بندی انجام شود روسای ادارات آموزش و پرورش با هماهنگی فرمانداران به عنوان روسای شوراهای آموزش و پرورش و ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص تغییر وضعیت برگزاری کلاس‌های درسی تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهند نمود.

وی افزود: در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، حضور نیروهای اجرایی در هر مدرسه با تشخیص مدیر آن مرکز آموزشی و در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب برای پاسخگویی به اولیای دانش آموزان و رصد فعالیت‌های غیر حضوری آموزشی و پرورشی انجام می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است و حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.