مرحله نخست فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) مهریز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

فرودگاه «مهریز» با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، فرودگاه مهریز در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در این شهرستان ایجاد شده و همه زیر ساخت‌های لازم برای تولید هواپیماهای آموزشی سبک را دارد.

محمد محمدی‌بخش در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در مراسم افتتاح فرودگاه مهریز، ‌ توسعه هوانوردی عمومی کشور را از جمله برنامه‌های جدی دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد:‌ با شکل گیری مجموعه هوانوردی در این سازمان، اقدامات خوبی برای توسعه هوانوردی و آموزش و ورزش‌های هوایی دنبال می‌شود.

وی افزود:‌ تلاش می‌کنیم همه موانع پیش روی راه اندازی خط تولید هواپیماهای سبک در استان یزد برطرف شود تا با شکل گیری این مجموعه و توسعه هوانوردی عمومی در کشور به اقتصاد، رفاه و آسایش مردم کمک کرده باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت استان یزد در حوزه توسعه صنعت هوایی گفت:‌ از هرنوع پیشرفت که بر مبنای کار کارشناسی تدوین شود حمایت می‌کنیم.

مهران فاطمی، ‌ استاندار یزد هم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت این مجموعه اظهار کرد: پیگیری‌های لازم را برای محقق شدن اهداف طراحی شده در این حوزه انجام خواهیم داد.

وی افزود:‌ قرار است با رفع برخی موانع تولید و البته حمایت‌های بیشتر دولت از این صنعت نوپا در کشور تا یک سال آینده به صورت سالانه ۵۰ فروند انواع هواپیماهای سبک در استان یزد تولید شود.

استاندار یزد با بیان این که برای ساخت فرودگاه مهریز تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، گفت:‌ با تولید این میزان هواپیمای سبک، هم نیاز کشور برطرف شده و هم از خروج سالانه ۳۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

فاطمی تصریح کرد:‌ در حال حاضر برای واردات هر یک از هواپیماهای سبک بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه می‌شود در حالی که هزینه تمام شده ساخت چنین هواپیماهایی در استان یزد یک و نیم میلیارد تومان خواهد بود.

عبدالرسول حسینی‌نسب مدیرعامل شرکت توسعه پرواز مهریز در این مراسم که با حضور استاندار یزد، ‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد، ‌ ساخت باند فرودگاه به طول یکهزار و ۶۰۰ متر و ساخت شش هزار متر سالن را از جمله زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی خط تولید هواپیماهای سبک دانست و اظهار کرد:‌ تجهیزات لازم برای راه‌اندازی خط تولید نیز خریداری شده و تا سه ماه آینده نصب می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.