رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بدحال در ۱۰ روز گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و هم اکنون بیش از ۲۵۰ ییمار بد حال مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند.

روند بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی افزایشی است

به گزارش قدس انلاین، محمد پهلوان اظهارداشت: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، افرادی هستند که یا واکسن را دریافت نکرده اند و یا اینکه به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند.

وی افزود: روند بستری بیماران در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان افزایشی است و پیش بینی می‌شود این شرایط تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

پهلوان با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۶۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۸۸۰ بیمار بیشترین سهم را در این زمینه داراست.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اومیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد و از همه افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند درخواست می‌شود برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیکترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه و از حضور مستقیم در بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

پهلوان عنوان کرد: تجربه نشان داده که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد از این رو مردم با رعایت دستورهای بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

هم اکنون در خراسان رضوی شهرهای بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، خلیل آباد، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، سرخس، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضع قرمز و باخرز، زاوه، جوین، فیروزه، درگز، کلات، جغتای، در وضعیت نارنجی و صالح آباد و بجستان در وضع زرد کرونایی قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.