رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۶۰ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.

۲۶۰ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان افزود: حدود ۲۰۰ نفر از بیماران بدحال کرونایی در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان بستری هستند.

وی ادامه داد: تعداد بستری شدگان روزانه ناشی از کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تا ۴۰۰ نفر در روز افزایش یافته که این تعداد بیشترین میزان در ۱۰ روز گذشته است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون هزار و ۱۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که این تعداد طی یک هفته اخیر بین هزار و ۱۱۰ تا هزار و ۲۱۰ نفر در نوسان بوده است.

وی افزود: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا طی روزهای گذشته روند کاهشی داشت بطوریکه این تعداد در حالی که تا سه هزار نفر در روز نیز رسیده بود دیروز به هزار و ۲۷۰ نفر کاهش یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۵۳ نفر رسیده است.

تاکنون ۶۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

همچنین تاکنون ۶۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۷۹ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۱۵ دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۱ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۱۳۸ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۰۵ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر کشور در وضعیت آبی به سر نمی‌برد.  

پاندمی کرونا در جهان ۴۱۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۷۲ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۳۵ نفر را گرفته است. ۳۳۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۷۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۷۹ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۴۶ هزار و ۱۸۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.