رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق بازدیدهای انجام شده از اماکن و اصناف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به ۷۸ درصد افزایش یافته است.

۷۸ درصد ساکنان خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: با اوج‌گیری ویروس‌ اومیکرون، تشدید بازدیدها و نظارت‌های کارشناسان بهداشتی از ادارات، بانک‌ها، استخرها، سینماها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مساجد، اماکن عمومی و غیره شدت یافته است.
وی بیان کرد: در یک ماه اخیر با شیوع ویروس اومیکرون حدود ۲۸ هزار بازدید از مراکز و اماکن حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که نسبت به ماههای دیگر افزایش قابل توجهی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در جریان این بازدیدها ۱۴۷ مرکز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند، ۶ هزار و ۲۷۳ مورد اخطار گرفته و چهار هزار و ۵۴۰ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی از مردم خواست با مشاهده هرنوع مشکل و تخلف بهداشتی بلافاصله موضوع را به کارشناسان سامانه ۱۹۰ اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ناظران و بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۵۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۵۳ نفر رسیده است.

تاکنون ۶۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

همچنین تاکنون ۶۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۷۹ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۱۵ دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۱ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۱۳۸ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۰۵ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۲۴۷ شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر کشور در وضعیت آبی به سر نمی‌برد.  

پاندمی کرونا در جهان ۴۱۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۷۲ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۳۵ نفر را گرفته است. ۳۳۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۷۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۷۹ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۴۶ هزار و ۱۸۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.