سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از فعالیت موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ بر اساس رنگ‌بندی کرونا خبر داد.

نحوه فعالیت موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ چگونه است؟

به گزارش قدس آنلاین، احسان زهره‌وندی در خصوص شرایط فعالیت موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: در حال حاضر تمامی موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تمام شهرستان‌ها بدون هیچ محدودیتی فعالیت دارند، اما فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی در ایام نوروز ۱۴۰۱ بر اساس بخشنامه وزارت میراث فرهنگی و اعلام ستاد کرونا به ستاد کرونای هر استان بر مبنای وضعیت رنگ‌بندی کرونایی آن شهرستان واگذار شده است.

وی افزود: بخشنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی همانند گذشته فعالیت موزه‌ها را بر اساس رنگ‌بندی‌های کرونایی قید نکرده و محدودیتی برای اماکن تاریخی و فرهنگی با توجه به وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان‌ها قائل نشده است.

سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خصوص ساعت بازدید موزه‌ها گفت: در ۶ ماهه دوم سال ساعت بازدید موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ است، اما در نوروز و ۶ ماهه اول سال، ساعت فعالیت موزه‌ها با دو ساعت افزایش تا ساعت ۱۹ خواهد بود.

نرخ بلیت موزه‌ها کماکان ثابت است

زهره‌وندی در مورد نرخ بلیت موزه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: نرخ ورودی به موزه‌ها و اماکن تارخی و فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱ تغییری نخواهد کرد و برای موزه‌های درجه یک ۵۰۰۰ تومان و برای سایر موزه‌ها ۴۰۰۰ تومان خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از عدم افزایش نرخ بلیت موزه‌ها گفت: با وجود افزایش تورم و سایر هزینه‌ها کماکان نرخ بلیت موزه‌ها ثابت مانده است؛ در حالی‌که خیلی از افراد خواهان تخفیف و بلیت نیمه‌بها هستند.

سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ بلیت موزه‌ها را اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی اعلام می‌کند، اما با توجه به کاهش بازدید موزه‌ها در ایام کرونا متاسفانه نرخ بلیت‌ها کماکان ثابت مانده است. موزه‌های مردم‌شناسی در شهرستان‌ها که بازدیدکننده‌های پایینی دارند، این نرخ کفاف هزینه جاری آن‌ها را هم نمی‌دهد. البته موزه‌ها بابت خرج و مخارج خود حمایت می‌شوند، اما اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

زهره‌وندی عنوان کرد: موزه‌های خصوصی برای تامین هزینه‌های جاری خود می‌توانند تقاضای افزایش نرخ بلیت دهند، اما موزه‌های دولتی تابع بخشنامه اداره‌کل موزه‌های وزارتخانه هستند. استان‌ها در تغییر نرخ بلیت‌ دخالتی ندارند و وزارتخانه برای موزه‌های تمام استان‌ها نرخ تعیین می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.