فراکسیون حزب الله لبنان از دولت لبنان خواست مراقب دام آمریکا برای کشاندن لبنان به سمت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی باشد.

هشدار فراکسیون حزب الله درباره دام آمریکا برای لبنان

به گزارش قدس آنلاین، اعضای «فراکسیون وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان در نشست دوره‌ای خود به دولت لبنان درباره دام آمریکایی‌ها برای فراهم کردن زمینه عادی سازی روابط بیروت با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش العهد، فراکسیون حزب الله در ابتدای این بیانیه به سخنرانی دیروز دبیر کل حزب الله پرداخته و درباره آن گفته است: «آنچه دیروز از سوی سید حسن نصرالله درباره اهمیت مقاومت در حفاظت از هویت لبنان و اصول اساسی مندرج در مقدمه قانون اساسی آن و نیز نقش مقاومت در حفاظت از همزیستی و مشارکت در ساختن نهادهای کشور  آمده است شایسته نگاه منصفانه و عادلانه و نه انکار عامدانه است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: دبیر کل حزب الله تاکید کرد که مقاومت به ایجاد پروژه‌هایی که به توسعه کشور کمک می‌کند و نیاز جامعه لبنانی را در زمینه‌های بهداشت، تربیت، آموزش و پرورش و اوضاع معیشتی و اجتماعی، پاسخ می‌دهد، کمک خواهد کرد.

فراکسیون حزب الله همچنین تاکید کرد: در حاشیه وقایع و تحولات اخیر مرتبط با موضوع تعیین مرزهای دریایی ظواهر امر نشان می‌دهد که میانجی آمریکایی درصدد است وضعیتی ایجاد کند که حتی اگر شده در آینده، روزنه‌های عادی‌سازی  لبنان را با دشمن صهیونیستی باز کند.

فراکسیون وفاداری به مقاومت بر موضع خود مبنی بر اینکه تعیین مرزها بر عهده دولت است، تاکید کرد و گفت:  با این وجود وظیفه ملی دولت ایجاب می‌کند  که توجه مسئولان ذی‌ربط را به دام‌های میانجی‌گر آمریکایی در روند تعیین مرز را جلب کند تا از خطرات روزنه‌های عادی سازی با دشمن صهیونیست آگاه باشند که تحت هیچ بهانه‌ای پذیرفتی نیست و کاملا مردود است .

مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی در اکتبر ۲۰۲۰ تحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا آغاز شده و تاکنون  پنج دور مذاکره انجام شده که آخرین آن مربوط به ماه مه گذشته است.

«آموس هاچستین» رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات غیر مستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی هفته گذشته با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد. در این دیدار «دورتی شیا» سفیر آمریکا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه و «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان نیز حضور داشتند.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.