طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰ هزار و ۶۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا در جهان/ فوت ۱۰ هزار و ۶۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۲۰ میلیون و ۳۵۸  هزار و ۸۰۳ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۴۴ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۹۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۰۳ هزار و ۳۷۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷۹ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۳۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۹۵۵ هزار و ۴۹۷ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۵ هزار و ۹۲۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۳۵ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۱۰ هزار و ۹۳۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۲۹ هزار و ۲۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۴۷۶ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۴۱ هزار و ۹۹۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه و آلمان نیز به‌ترتیب با ۲۲ میلیون و ۶۸ هزار و ۶۳۵، ۱۸ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۵۸، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۰۲، ۱۳ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۲۶۵ و ۱۳ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۴۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۹۸ مبتلا و اسپانیا نیز با ۱۰ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۰۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۵۱ میلیون و ۱۹ هزار و ۳۱۵، ۴۱ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۲۸ و ۲۴ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۸۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.