شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام دفاعی واشنگتن ادعا کرد که گردان‌های تاکتیکی روسیه در اطراف اوکراین افزایش یافته و نیمی از نظامیان روسی در موقعیت حمله قرار گرفته اند.

نیمی از نیروهای روسی در موقعیت حمله قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از سی ان ان نوشت: یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نزدیک به نیمی از نیروهای روسیه در اطراف اوکراین در موقعیت حمله قرار دارند.

طبق گفته وی، تعداد گردان‌های تاکتیکی نیروهای روسی تقریباً به ۱۲۰ تا ۱۲۵ افزایش یافته است. یک گردان تاکتیکی معمولاً شامل هزار نظامی است.

وی همچنین افزود که ارتش روسیه به حرکت نیروها به سمت مرز ادامه داده است و در ۴۸ ساعت گذشته، تعداد نیروها در موقعیت حمله به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

به گفته این مقام، همزمان، کارزار بی‌ثبات‌سازی روسیه با متهم کردن اوکراین به نسل‌کشی در دونباس، انجام عملیات‌های پرچم دروغین و غیره آغاز شده است.

در همین راستا نیز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با تکرار اتهامات قبلی خود بر ضد روسیه، این بار مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته است تا به اوکراین حمله کند.

بایدن با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی گفت: الان من متقاعد شده‌ام که او (پوتین) تصمیم به حمله گرفته است. برای باور به این مسئله دلایلی داریم.

وی همچنین گفت: روزهای گذشته شاهد نقض‌های مکرر از سوی جدایی طلبان تحت حمایت روسیه بوده‌ایم. روسیه در ایجاد تفرقه بین ما و متحدانمان شکست خورد.

همه اینها در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که با وجود فضاسازی‌هایی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌دهند، مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.