دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید حدادیان گفت: جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با دو رویکرد شهادت در گلستان هفتم و فرقه های ضاله به طور عام در حوزه داستان کوتاه برگزار خواهد شد.

جزئیات فراخوان نخستین جایزه ادبی شهید حدادیان

به گزارش قدس آنلاین، مهری غلامپور دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید حدادیان در آئین رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی شهید حدادیان که امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با دو رویکرد شهادت در گلستان هفتم و فرقه های ضاله در حوزه داستان کوتاه برگزار خواهد شد.

غلامپور با اشاره به اهداف جشنواره ابراز کرد: در این جشنواره به دنبال پرداختن به فرقه های ضاله در قالب ادبیات و با نگاهی تخصصی هستیم، از طرف دیگر به دنبال خلق آثاری با موضوع شهدای مظلوم امنیت می باشیم.

وی با بیان اینکه کمتر خانواده شهیدی سراغ دارد که در فعالیت های فرهنگی سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: پدر شهید بعد از شهادت فرزندشان ارتباط های وسیعی با جوانان داشتند اما در نهایت برای یک کار فرهنگی موثر به فکر برگزاری چنین جشنواره ادبی افتادند و در این راه سرمایه گذاری کرده اند.

دبیر اجرایی با اشاره به اینکه به دنبال کار احساسی نیستیم، عنوان کرد: در این جایزه ادبی به دنبال کارهای صرفاً احساسی نیستیم و قصد داریم کاملاً حرفه ای به موضوعات شهادت و فرقه های ضاله در قالب داستان های کوتاه بپردازیم.

وی ضمن پرداختن به جوایز مسابقه ادبی ادامه داد: به نفرات برتر به ترتیب ۱۲، ۸ و ۵ میلیون تومان اهدا خواهد شد و ۱۰ نفر نیز شایسته تقدیر می شوند، داستان های برتر ۲۰ نفر اول را در قالب کتابی چاپ خواهیم کرد و در دوره دوم جایزه ادبی شهید حدادیان از کتاب دوره اول رونمایی می شود.

غلامپور افزود: نویسندگان می توانند داستان های خود را براساس تمام وقایع تاریخی حول فرقه های ضاله برای ما ارسال کنند و محدودیتی در این کار وجود ندارد.

دبیر اجرایی با اشاره به راه ارتباطی و تاریخ ارسال مطالب خاطرنشان کرد: علاقمندان باید از طریق شماره موبایل ۰۹۱۹۲۷۰۰۴۸۰ داستان خود را نهایتا تا تاریخ ۳ خرداد ارسال کنند، همچنین ۲۹ تیرماه اختتامیه مراسم برگزار می شود.

منبع: رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.