حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد از نوع حسان را برای شناسایی بر فراز خاک فلسطین اشغالی به پرواز در آورده است .

بیانیه حزب الله لبنان در خصوص انجام پرواز شناسایی بر فراز فلسطین اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله در این بیانیه اعلام کرد :یک فروند پهپاد از نوع "حسان" (بیاد شهید حسان اللقیس) را به مدت ۴۰ دقیقا در عمق ۷۰ کیلومتری آسمان فلسطین اشغالی به پرواز در آوردیم و پس از عملیات شناسایی مفصل به سلامت به پایگاه خود در لبنان باز گشت.

حزب الله افزود: با تمام تلاشی که دشمنان صهیونیستی به عمل آوردند تا این پهپاد را ساقط کنن، به سلامت به آشیانه خود بازگشت .

بعد از آنکه خبرگزاریها روز جمعه از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیستی نزدیک جنوب لبنان و به ویژه الجلیل خبر دادند ، ارتش اسرائیل اعلام کرد که آژیرهای خطر در الجلیل به صدا درآمده و جزئیات در دست بررسی است.

الجزیره هم اعلام کرد: صدای انفجار در منطقه صفاد در الجلیل علیا در نزدیکی مرزهای لبنان و جولان شنیده شد.

برخی منابع خبری هم دلیل به صدا درآمدن صدای آژیرهای خطر را ورود یک پهپاد به فلسطین اشغالی اعلام کردند و نوشتند بعد از انتشار اخبار اولیه ورود این پهپاد، موجی از رعب و وحشت شهرک نشینان صهیونیستی را فرا گرفته است.

ارتش اسراییل در ادامه ضمن تایید نفوذ هواپیمای بدون سرنشین ادعا کرد که این هواپیما از لبنان به خاک فلسطین اشغالی نفوذ کرده اند و برای رهگیری آنها از جنگنده ها و بالگردهای ارتش کمک گرفته شده است .

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی ، این پهپادها مسلح نبودند و به نظر می رسد حزب الله لبنان آنها را برای جمع آوری اطلاعات به پرواز در آورده باشد.

نفوذ این پهپاد به عمق اراضی فلسطین اشغالی یک بار دیگر ناکارآمدی سامانه دفاع هوایی صهیونیست ها موسوم به گنبد آهنین را اثبات کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.