روزنامه «کالکالیست» هزینه اقتصادی هر ساعت پرواز جنگنده اف ۱۶ و بالگرد آپاچی را برای ارتش رژیم صهیونیستی به ترتیب ۲۲ هزار دلار و ۴ هزار دلار تخمین زد.

 پهپاد حسّان، ارتش اسرائیل را متحمل شکست امنیتی و اقتصادی کرد

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از المیادین نوشت: روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» ضمن اذعان به شکست آشکار ارتش اسرائیل در مقابله با پهپاد «حسّان» حزب الله لبنان، در گزارشی خسارت اقتصادی تقریبی پرواز جنگنده‌های اف ۱۶، بالگردهای آپاچی و موشک‌های شلیک شده از سامانه پدافند موشکی گنبدآهنین ارتش اسرائیل را برای مقابله با پهپاد مقاومت تخمین زد.

این روزنامه صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست واضح ارتش اسرائیل در مقابله با پهپاد حسّان حزب الله که به حریم هوایی اراضی اشغالی فلسطین نفوذ و به مدت ۴۰ در آن گشت زنی کرد و بدون رهگیری و انهدام به محل پرواز خود بازگشت، افزود: جنگنده‌های اف ۱۶، بالگردهای آپاچی و موشک‌های آماده به شلیک در سامانه پدافند موشکی گنبدآهنین هیچیک نتوانست پهپاد حسان را رهگیری و منهدم کند.

روزنامه مذکور ضمن تأکید بر این نکته که اسرائیل در قضیه پهپاد حسّان حزب الله در آنِ واحد متحمل شکست امنیتی و اقتصادی شد، خرید تجهیزات رهگیری در دسترس و ارزان قیمت تری را برای ارتش اسرائیل خواستار شد چرا که به اعتقاد این روزنامه، هزینه نگهداری جنگنده‌ها و بالگردهای اسرائیلی بسیار بالاست.

پهپاد حسّان حزب الله شکست بزرگ دیگری را برای سامانه گنبد آهنین رقم زد و سوالات سخت زیادی را در خصوص میزان کارآیی آن مطرح کردکالکایست در ادامه توضیح داد: پرواز یک ساعت جنگنده اف ۱۶ حدود ۲۲ هزار دلار و پرواز یک ساعته هر بالگرد آپاچی حدود ۴ هزار دلار است. هزینه هر موشک سامانه پدافند گنبد آهنین نیز حدود ۵۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

گفتنی است پس از پایان مأموریت پهپاد حسّان و رسانه‌ای شدن آن از سوی حزب الله، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکست بزرگ سامانه گنبد آهنین اذعان کردند. به عنوان مثال «اور هیلر» تحلیلگر امور نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: شکست بزرگ دیگری برای سامانه گنبد آهنین در جبهه شمالی رقم خورد و سوالات سخت زیادی را در خصوص میزان کارآیی آن مطرح کرد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز در گزارشی نوشت: نفوذ پهپاد حسّان به حریم هوایی اسرائیل، هراس و سراسیمگی را در جبهه شمالی به دنبال داشت و جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش شتابزده تلاش کردند با آن مقابله کنند، سامانه گنبد آهنین فعال شد و آژیرهای خطر به صدا درآمد. حزب الله با ارسال این پهپاد خواست اسرائیل را در در تنگنا قرار دهد.

قابل ذکر است که مقاومت اسلامی لبنان عصر جمعه از ارسال پهپاد حسّان به حریم هوایی فلسطین اشغالی خبر داد و افزود این پهپاد حدود ۴۰ دقیقه در مساحتی به طول ۷۰ کیلومتر در مناطق شمالی فلسطین اشغالی به انجام مأموریت پرداخت و بر خلاف تمام تلاش دشمن برای رهگیری و سرنگونی آن، سالم به نقطه پرواز بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.