نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری تلاش دارد برندینگ مشهد از طریق رویدادهای ماندگار ارتقا، سالیان سال در مشهد تداوم یابد و تبدیل به مناسکی شود که متناظر با جهان‌شهر و میزبانی این شهر از زائران امام رضا(ع) باشد.

ارتقائ برند مشهد متناسب با میزبانی از زائران رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصحی  در خصوص نقش مدیریت شهری در حوزه زیارت و گردشگری مشهد اظهارکرد: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری و زیارت باید در تراز شعار مشهدالرضا(ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت و مبتنی بر پژوهش‌های روشن باشد. همچنین باید توجه داشت شهرداری تنها متولی عرصه مدیریت گردشگری نیست بلکه فقط بخشی از آن به مدیریت شهری بازمی‌گردد.

وی افزود: موضوعات اجتماعی، فرهنگی و گردشگری چندوجهی است و بر اساس قانون متولیان متعددی در مشهد دارند. دستگاه‌هایی که مشتریان‌شان در مشهد حضور پیدا می‌کنند و قانون در این حوزه تکالیفی بر عهده‌شان قرار داده، کم نیست؛ البته شهرداری یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که در این حوزه‌ مسئولیت دارد.

نایب‌ رئیس شورای شهر مشهد گفت: سیاست‌ کلان ما این است که زیست مشهد باید برای مجاوران و زائران به لحاظ بصری، تردد و تامین سوغات امن باشد.

ناصحی خاطرنشان کرد: سیاست‌ این است که پروژه‌های زیارت و گردشگری باید مردمی باشد و مدیریت شهری نباید تولی‌گری کند. شهرداری به عنوان حلال مشکلات پشتیان خواهد بود نه مجری. در واقع مدیریت شهری به دنبال ایجاد رویدادهایی ماندگار است و تلاش دارد برندینگ مشهد از طریق رویدادهای ماندگار ارتقا، سالیان سال در مشهد تداوم یابد و تبدیل به مناسکی شود که متناظر با جهان‌شهر و میزبانی این شهر از زائران امام رضا(ع) باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا باید به سمت طراحی رویدادهای دائمی برندساز برای مشهد حرکت کنیم اما شهرداری نباید مجری این طرح‌ها باشد. به عبارتی شهرداری باید در حوزه اجرا یک قدم به عقب برود و ورودش صرفا بنا به ضرورت باشد.

رئیس کارگروه تخصصی، پژوهشی زیارت و گردشگری عنوان کرد: در حوزه گردشگری و زیارت ۶ دستگاه به صورت مستقیم صاحب نقش است اما صرفا فعالیت‌های مرتبط با این حوزه از شهرداری مطالبه می‌شود؛ مدیریت شهری براساس سیاست‌ها و راهبردهای خود اقداماتی را در این زمینه دنبال می‌کند اما سایر دستگاه‌ها نیز باید به سهم خود انجام وظیفه کنند.

ناصحی بیان کرد: اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اصناف، اتحادیه هتلداران، آستان قدس رضوی و دستگاه‌های حاکمیتی مانند استانداری و فرمانداری بر اساس قانون تکالیفی نسبت به زائران و گردشگران دارند. مدیریت شهری بخشی از پازل است و انتظار دارد حداکثر حمایت و مشارکت را برای ارتقای کیفیت خدمات زائران و گردشگران را با هم داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.