۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 788560

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: ۱۱ میلیارد ریال برای مرمت مسجد جامع و تاریخی روستای چشام این شهرستان به عنوان یکی از آثار شاخص دوره سربداران هزینه شد.

مرمت مسجد تاریخی چشام داورزن

به گزارش قدس آنلاین، داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.  یکی از این اثار مسجد تاریخی روستای چشام این شهرستان است که به گفته محمد عبدالله زاده ثانی  مرمت  آن شامل آجر فرش صحن مسجد، ۲ شبستان‌ غربی و شرقی و نیز استحکام بخشی دیوارهای فرسوده آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه قدمت مسجد جامع و تاریخی روستای چشام به عصر حکومت سربداران برمی‌گردد ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی طی چند مرحله و با مشارکت خیران و اعتبارات میراث فرهنگی انجام شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: این بنای شاخص تاریخی طی سالهای گذشته بر اثر حوادث طبیعی دچار آسیب شده بود.

وی افزود: شهرستان داورزن با آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این جاده، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

عبدالله زاده ثانی ادامه داد: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، یخدانهای قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.