به گفته مدیرعامل فرابورس، در گام نخست ۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار می‌شود و واگذاری ۵ درصدی به پیشکسوتان، بازیکنان و اعضای تیم در مرحله بعد صورت می‌گیرد.

استقلال و پرسپولیس معارفه شدند/فعلا از ۵ درصد پیشکسوتان خبری نیست

به گزارش قدس آنلاین، میثم فدایی درباره درج استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: مهمترین مسئله برای این دو باشگاه صورت‌های مالی بود که حسابرسی و منتشر شده است و مردم هم در جریان جزئیات صورت مالی هستند. بحث ارزشگذاری گام بعدی بود که سازمان خصوصی سازی بر اساس گزارش نمایندگان دادگستری و ضوابط این ارزشگذاری را انجام داد.

وی افزود: بر این اساس پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد و استقلال ۲,۸۰۰ میلیارد تومان ارزشگذاری شدند که تصویب شد. بعد از آن نوبت ثبت دو باشگاه در فرابورس بود. جلسه معارفه دو باشگاه یعنی گزارش ارزشگذاری را برگزار کردیم و به سئوالاتی که وجود داشت توسط مدیران دو باشگاه و هیات‌های کارشناسی پاسخ داده شد. امروز نامه‌ای برای ارائه مدارک لازم و درج در بازار پایه برای استقلال و پرسپولیس فرستادیم و بعد از ارائه آن، کمیته درج تشکیل می‌شود.

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به این سئوال که مشکل اصلی عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر چه بوده است؟ یادآور شد: مشکل اساسی نه تنها برای پرسپولیس و استقلال بلکه برای بعضی از بنگاه‌های اقتصادی، دولتی بودن آنها بود. بسیاری از شرکت‌ها سود آور نبودند و یا با بودجه دولتی اداره می‌شدند. این دو باشگاه هم مستثنی نبودند. با شروع دولت سیزدهم، عزم جدی ایجاد شد که دو باشگاه به شفافیت مالی برسند و صورت مالی تهیه و حسابرسی شد. این یک گام رو به جلو بود. یک سال قبل آرزو این بود که صورت مالی دو باشگاه منتشر شود.

فدایی در خصوص اینکه آیا قرار است ۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس ابتدا به پیشکسوتان، بازیکنان و اعضای این دو باشگاه واگذار شود؟ تاکید کرد: خیر. ۱۰ درصد ابتدایی به کل مردم و هر کسی که بخواهد برای افزایش سرمایه مشارکت کند، تعلق می‌گیرد. آن پنج درصدی که عنوان کردید بعد از این عرضه خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.