رییس جمهور با تمجید از روحیه استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: ایران با وجود تحریم‌های گسترده و خواست دشمن برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع نفت و گاز توانمندی‌های خوبی به دست آورد.

رییس جمهور: ایران همواره حامی مطالبات استقلال‌طلبانه ملت‌های آمریکای لاتین بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به قطر و در حاشیه ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز، در دیدار «کیت راولی» نخست وزیر ترینیداد و توباگو با اشاره به روحیه آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت‌های منطقه آمریکای لاتین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مطالبات آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه همه ملت‌های جهان در برابر ظلم کشورهای استکباری بوده است.

رییس جمهور با ابراز علاقه مندی کشورمان برای گسترش روابط با ترینیداد و توباگو به ویژه در عرصه بهره‌برداری از منابع نفت و گاز افزود: در دورانی که دشمن قصد داشت با تحریم و اعمال فشار صنعت نفت ایران را به تعطیلی بکشاند، وزارت نفت و فعالان بخش نفت و گاز ایران توانستند به رغم خواست دشمن به سطح بالایی از دانش و توانمندی‌های فنی دست یابند که حاصل آن بالندگی صنعت نفت و گاز کشورمان است.

رئیسی با ابراز آمادگی جمهوری اسلامی برای تبادل تجربیات خود با ترینیداد و توباگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دوره فعالیت دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای گسترش روابط و تعاملات اقتصادی و سیاسی با همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه آمریکای لاتین دارد و در همین راستا علاقه مندیم سطح روابط خود با کشور شما را نیز ارتقا دهیم.

رییس جمهور با اشاره به سخنان نخست وزیر ترینیداد و توباگو مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن تعاملات و همکاری‌های فنی و تجاری این کشور در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشورهای منطقه آمریکا لاتین تصریح کرد: این مساله گواه ظلم و استکبار آمریکاست که حتی شامل کشورهایی می‌شود که با آن روابط عادی دارند.

رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه ۴۳ ساله جمهوری اسلامی ثابت کرده است که هر کس در مقابل ظلم مقاومت و ایستادگی کند حتما می‌تواند حقوق خود را استیفا کند.

ترینیداد و توباگو همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با ایران را گسترش می‌دهد

کیت راولی نخست وزیر ترینیداد و توباگو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش از حجم قابل توجهی از منابع هیدروکربونیک برخوردار است، گفت: ترینیداد و توباگو به دنبال آن است که همچون ونزوئلا و کوبا همکاری‌ها و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش دهد.

کیت راولی افزود: ترینیداد و توباگو پس از استقلال از انگلستان، بر روی توسعه صنایع نفت و گاز خود تمرکز کرد و امروز شرکت‌های ملی نفت و گاز ما از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اما همچنان شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت و گاز ما حضور موثری دارند.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم همکاری‌ها و شرکای اقتصادی خود را بیش از پیش متنوع کنیم، تصریح کرد: علاقمندیم تا از تجربیات و توانمندی‌های ایران در عرصه نفت و گاز بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.