۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 788748

هفته نوزدهم لیگ برتر در پرهیجان‌ترین شکل ممکن در صدر و قعر آغاز می‌شود.

مشهد میزبان فانوس به دستان

جایی که شهرخودرو باید از هوادار پذیرایی کند و در صورت پیروزی در این بازی ۶ امتیازی می‌تواند خودش را به ماندن امیدوار کند. مردان سیدعباسی که نفت مسجد سلیمان نخستین قربانی‌شان بعد از ۱۸ هفته بود، حالا در همسایگی همین تیم قرار دارند و سه امتیاز امروز می‌تواند سبب امیدواری مشهدی‌ها برای دیدن لیگ بعدی باشد. بازگشت رضا عنایتی به مشهد از نکات جالب‌توجه مسابقه امروز است؛ جایی که او در آنجا متولد و به فوتبال ایران معرفی شده و البته سابقه سرمربیگری هم برای مدت کوتاهی در مشهد دارد. او حالا در بازگشت به مشهد، باید در مقابل همبازی سابقش در استقلال تیمش را هدایت کند.

این در حالی است که فجر،دیگر تیم قعرنشین مقابل استقلال بی سرباز به میدان می‌رود که با توجه به آمار و ارقام شانسی برای پیروزی ندارد و این بهترین فرصت برای سایر فانوس به دستان است که خودشان را به این تیم شیرازی نزدیک کنند. اما مجیدی که در این هفته پنج بازیکن مهمش را به بهانه‌های مختلف از دست داده، تمام توانش را می‌گذارد تا در روز مصاف قلعه‌نویی و گل محمدی از توقف احتمالی پرسپولیس برای جدا شدن در صدر استفاده کند.

با سرباز شدن یزدانی و مرادمند حالا دیوار بتنی استقلال در خط دفاع ترک برداشته و باید منتظر ماند و دید مجیدی برای ترمیم خط دفاعش که برگ برنده تیمش در بازی‌های قبل بود چه تدبیری خواهد کرد. در صورتی که استقلال دیدار برابر فجرسپاسی را بدون شکست سپری کند، فرهاد مجیدی از رکورد شکست‌ناپذیری امیر قلعه‌نویی عبور خواهد کرد.

اما بدون شک در سیرجان بازی دو تیم گل گهر و پرسپولیس نبردی پر حادثه خواهد بود. تیم قلعه‌نویی حسابی ترمیم شده و با توجه به انگیز سیرجانی‌ها برای جبران هفت امتیاز کسر شده بازی درگیرانه‌ای را شاهد خواهیم بود.
 امیر قلعه نویی در ۶ بازی اخیر مقابل تیم‌های یحیی گل محمدی بردی نداشته و سه مساوی و سه باخت نتیجه کار او مقابل یحیی بوده است. آخرین برد او به بازی سپاهان و پدیده برمی‌گردد؛ جایی‌که سپاهانی‌ها با تک گل مهرداد محمدی پدیده یحیی را شکست دادند. گل گهر اگر این بازی را ببرد صعود خوبی در جدول خواهد داشت و استقلالی‌ها و سپاهانی‌ها را خوشحال خواهد کرد. به‌خصوص سپاهانی‌ها را که احساس می‌کنند از کورس جا مانده‌اند. آن‌ها این هفته دربی اصفهان را مقابل ذوب آهن برگزار می‌کنند. 
ذوب آهن روزگار خوشی ندارد و تجربه نشان داده که مقابل سپاهان در این سال‌های اخیر رقیب بی‌آزاری بوده است. احتمالاً سه امتیاز این بازی را باید برای نویدکیا و سربازان زردپوش و گران‌قیمتش کنار گذاشت.اما در حالتی که سپاهان در کمند ذوب آهن گرفتار شود، باید دیگر خواب قهرمانی را با این همه هزینه ببیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.