قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه بیست و سوم فوریه ۲۰۲۲ (چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

حریت

روزنامه حریت چاپ ترکیه در پرونده ای بلند بالا به جدیدترین تحولات بین روسیه و اوکراین پرداخته است. این روزنامه با انتشار عکس جالب توجهی از صف آرایی تانک های ارتش روسیه در مرز اوکراین، و با انتخاب تیتر «تانک های پوتین در کجا ایستاده اند؟» می خواهد آخرین شرایط آرایش جنگی روسیه را بررسی کرده و مقیاس حمله روسیه به اوکراین را حدس بزند. حریت همچنین چهار سناریو را نیز در مورد آینده جنگ روسیه و اوکراین برای مخاطبینش به تصویر کشیده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش اصلی خود را به اعمال تحریم های آمریکا و غرب برای روسیه در میان آغاز حرکت نظامی نیروهای روس به خاک اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه می گوید اصلی ترین جنبه های تحریمی غرب شامل بانک ها و خط لوله گازی روسیه می شود. وال استریت ژورنال همچنین در مقاله ای می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا اوج گیری رشد اقتصادی آمریکا نتوانسته روحیه مردم این کشور را بالا ببرد؟

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به شکست این کشور در رسیدن به اهداف واکسیناسیون خود در ماه فوریه برای زدن واکسن دوز سوم به مردم خبر می پردازد. این روزنامه همچنین صحبت های متفاوت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در خصوص دیپلماسی بین المللی ژاپن که از آن با عنوان «دیپلماسی حقیقت گرایانه» نام برده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و می خواهد نقش سیاست خارجی ژاپن در دنیای امروز را با توجه به این صحبت ها بسنجد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی به تقلای دولتمردان این رژیم برای کاهش ضربات وارد به خود بعد از امضای احتمالی توافقنامه برجام در وین می پردازد. این روزنامه می گوید با توجه به اینکه چیزی تا توافق ایران و گروه ۱+۴ باقی نمانده است سیاستمداران اسرائیلی از جمله بنی گانتس وزیر دفاع این رژیم در تلاش هستند تا با لابی با سران مختلف جهان هر چه می توانند پیامدهای کمتری از این توافق را به ضرر خود متحمل شوند. جروزالم پست همچنین گزارش می دهد که از لحاظ قیمت اقلام خوراکی روزمره زندگی، اسرائیل در رده ششم گرانقیمت ترین ها در جهان قرار دارد.

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در پرونده خود پیرامون تحولات روسیه و اوکراین، اعلام می کند که به صورت رسمی، جنگ سرد جدیدی در جهان بین بلوک غرب و شرق آغاز شده است. این روزنامه معتقد است بعد از فاجعه خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، اکنون دولت جو بایدن، در آزمون سخت دیگر سیاست خارجی خود قرار گرفته است. یواس ای تودی همچنین تاریخ پیچیده کشور اوکراین را یکی از عوامل تاثیرگذار در ادامه التهاب میان این کشور و روسیه قلمداد می کند.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی، صحبت های جدید فرماندار ایالت کارناتاکا را بازتاب داده که این روزها به دلیل مخالفت ها با طرح ممنوعیت حجاب دانش آموزان درگیر حاشیه های بسیاری شده است. این روزنامه از قول فرماندار این ایالت می نویسد که ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان هندی حرکتی منطقی است! تایمز آو ایندیا همچنین خبر از جلسه سران هند برای تصمیم گیری در خصوص کاهش محدودیت های کرونایی در این کشور در میان کاهش تعداد مبتلایان و کشته شده ها می دهد.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست علاوه بر پرداختن به ادامه بحران روسیه و اوکراین و اعمال تحریم های بانکی و تحریم شخصیت های تجاری و سیاسی روسیه توسط آمریکا، در مقاله ای به وضعیت نه چندان جالب مرز ایالات متحده و مکزیک می پردازد. جایی که با متوقف شدن برنامه ترامپ برای کشیدن دیوار مرزی، اکنون صحنه های نا زیبایی از دیوارهای نصف و نیمه به چشم می خورد. این روزنامه همچنین در خصوص شکایت کمیته بازیکنان فوتبال زن آمریکا در راستای برابری حقوق با بازیکنان فوتبال مرد این کشور، از جلب توافق آن ها با پرداخت ۲۴ میلیون دلار از طرف دولت به فدراسیون فوتبال برای تامین مالی زنان فوتبالیست خبر می دهد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در پرونده ای به اوج گیری استفاده جهانی از شبکه اجتماعی تیک تاک می پردازد. این شبکه اجتماعی که متعلق به کشور چین است و مبنای اصلی ان ارسال ویدیو کلیپ های کوتاه مدت توسط کاربران است، اکنون به نوشته روزنامه شانگهای دیلی در جهان طوفان به پا کرده و موفق شده فرهنگ، غذا و معماری چین را به خوبی به مردم دنیا بشناساند.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا عکس اصلی صفحه نخست خودرا به خروج کودکان به همراه خانواده هایشان از مناطق درگیر جنگ در اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه همچنین به برنامه جدی محافظه کاران سنای کانادا برای مقابله با لیبرال های این کشور برای وادار کردن جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به پاسخگویی پیرامون باقی نگه داشتن شرایط اضطراری در اوتاوا با وجود متفرق شدن معترضان واکسیناسیون اجباری می پردازد.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به انتقاد از برنامه های بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در خصوص تحریم های اعمال شده توسط بریتانیا علیه روسیه می پردازد. این روزنامه می گوید در حالی که دیگر کشورهای غربی برنامه های مشخصی در خصوص اعمال تحریم هایشان علیه روسیه دارند اما نخست وزیر انگلیس باید هرچه سریعتر شدت تحریم های خود را بر روسیه افزایش دهد. ایندیپندنت همچنین در مقاله ای می خواهد به این سوال پاسخ دهد که بالا رفتن سرسام آور قیمت نفت چگونه می تواند خطری برای دموکراسی باشد؟

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.