قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توان فنی مهندسان شاغل در این آستان گفت: شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه آستان قدس رضوی این توان را دارند که با لحاظ کردن کیفیت بالا و هزینه مناسب، در کمترین زمان پروژه‌هایی فاخر و ماندگار را اجرایی کنند.

توان مهندسی آستان قدس رضوی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فاخر و ماندگار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، مالک رحمتی همزمان با روز مهندس در دیدار معاونان، مدیران عامل و مهندسان شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات، اظهار کرد: فعالیت مهندسان مشغول به خدمت در آستان قدس رضوی، نسبت به فعالیت مهندسان شاغل در سایر ارگان‌های دولتی و خصوصی به لحاظ ماهوی متفاوت است. 

رحمتی افزود: آنچه برای شما عزیزان ارزش می‌آفریند برخورداری از نعمت خدمت در دستگاه امامت و ارتباط مستقیم و قلبی شما با صاحب این آستان ملکوتی است. 

وی ادامه داد: قدردان و شاکر نعمت عظیم نعمت خدمت در دستگاه امامت باشید که موجب عاقبت بخیری شما در دنیا و آخرت خواهد شد. 


تلاش برای پیشرفت و ارتقای امور دستگاه امامت

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: شما مهندسان برای رشد، ارتقاء و پیشرفت امور دستگاه و آستان منتسب به امامت کار و تلاش می‌کنید و گذران عمر و پیرشدن در آستان مقدس امام رضا(ع) برای شما بزرگواران یک سرمایه عظیم اخروی محسوب می‌شود، لذا نسبت به این مهم آگاه باشید و هر روز به خود یادآوری کنید. 


انعکاس هنر اسلامی در ساختمان‌سازی و فعالیت‌های عمرانی

رحمتی تأکید کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت معزز این آستان مقدس، مراقبت و صیانت از میراث ماندگار هنر اسلامی در حرم مطهر است، لذا یکی از وظایف مهندسان شاغل در آستان قدس، بهره‌گیری از معارف رضوی در قالب هنر و گنجاندن آن در صنعت ساختمان‌سازی و فعالیت‌های عمرانی با هدف توسعه شهرسازی اسلامی است.

 
برنامه‌ریزی برای انجام کارهای سخت و دشوار

وی به ضرورت تلاش برای توسعه خدمت در این عرصه اشاره کرد و افزود: لازم است مهندسان آستان قدس رضوی با استمداد از امام رضا(ع)، به سوی انجام کارهای نشدنی و بر زمین مانده بروند و از مواجهه با آن واهمه نداشته باشند. 

رحمتی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم کسب پیروزی‌های متعدد در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس «ارائه خدمات یگان‌های مهندسی رزمی» به رزمندگان در قبل و حین انجام عملیات بود که با ایمان به خدا، کارهای نشدنی همچون طراحی و اجرای پل بعثت برای گذر از اروندرود را ممکن کرد. امروز هم باید با الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس، برای کارهای نشدنی محاسبه و برنامه‌ریزی کزد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در آستان قدس رضوی همچون زمین و نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مهندسی و اقتصادی، مردم از این آستان مقدس انتظار انجام کارهای فاخر، ماندگار و با کیفیت را دارند و توقع ما نیز از مجموعه مهندسی این آستان مقدس این است که کارهای نشدنی را با کیفیت بالا، هزینه مناسب و صرف کمترین زمان انجام بدهند. 


خواجه نصیرالدین طوسی، الگوی مهندسی ایرانی

رحمتی همچنین خواجه نصیرالدین طوسی را یک الگوی کامل در حوزه مهندسی و معماری معرفی و اظهار کرد: این دانشمند بزرگ در شرایط سخت و دشوار دوران خود، کارهای بسیار بزرگی انجام داد و امروز هم اگر شما مهندسان با توجه به امکانات فراوانی که در اختیار دارید، سبک مدیریتی این دانشنمد بزرگ ایرانی را الگوی خود قرار بدهید، بدون شک در آستان قدس شاهد تحول اساسی در همه زمینه‌ها خصوصاً حوزه عمرانی خواهیم بود.

در پایان این نشست صمیمانه، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از مهندسان حاضر در جلسه تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.