رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نشانه هایی از کاهش روند بیماران بستری و سرپایی کرونایی در استان خراسان رضوی مشاهده می شود اما این شرایط شکننده است.

روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی رو به کاهش است

به گزارش قدس آنلاین، محمد پهلوان  افزود: در حال حاضر هزار و ۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۲۶۳ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۷۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه  علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.
 رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری شدگان روزانه  کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی روز گذشته، ۲۸۲ نفر گزارش شده است.
پهلوان افزود: همچنین روزانه  حدود۵۶۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه  مراجعه می کنند که این میزان روند کاهشی را طی ۱۰ روز گذشته داشته است.

وی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷ میلیون و ۱۱ هزار و ۹۳۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۲۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۵ هزار و ۹۵۲ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۷۵۷ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۱۶ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۵۲ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۲۵ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد. 

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.