جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت که بر عهده همه اقشار جامعه می باشد کمتر از خود شهادت نیست.

ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت کمتر از خود شهادت نیست

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح زاده در مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد شهادت شهید سردار سرتیپ شهید قهاری که در مسجد جامع شهر اسدآباد با حضور پرشکوه مردم و مسئولین، خانواده معزز شهدا و ایثارگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: مسئول یعنی الگو و سردار سرتیپ شهید سعید قهاری سعید یکی از فرماندهان به تمام‌معنا و انسان کامل و الگو تمام‌عیار در تمامی حوزه‌های یک عبد خالص خدا بود.

وی افزود: سردار قهاری سعید با تمام سوابق و آن همه جانفشانی و ایثار یکی از فرماندهان شهید گمنام استان همدان و ایران اسلامی است.

فلاح زاده با بیان اینکه خداوند توفیق شهادت را نصیب شهید قهاری کرد و چه مقامی بالاتر از شهادت؟ تصریح کرد: خدامحوری، بصیرت و شناخت وظیفه و عمل به وظیفه، اخلاق، مردم داری، احترام به خانواده شهدا و تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت را می‌توان از جمله ویژگی‌های بارز شهید قهاری برشمرد.

سردار فلاح زاده با بیان اینکه خداوند توفیق سرکشی از خانواده شهدا را در هر منطقه‌ای از کشور به شهید قهاری داده بود، اضافه کرد: خانواده شهدا فرزندان خود را فدا کردند که اسلام بماند و امت و وطن در امنیت باشند و خدشه‌ای به اعتقادات ما و اسلام ناب نرسد.

وی ادامه داد: شهید قهاری در کنار شهید والا مقام چمران و بروجردی، ناصر کاظمی و در کنار همه شهیدان با نام و بویژه شهدای گمنام به مبارزه با دشمن پرداخت و به مصاف دشمن رفت و نقش آفرینی کرد و جان خود را در کف گرفته بود و اگر شهید هم‌نمی‌شد باز هم شهید بود.

فلاح زاده با اشاره به اینکه شهید قهاری سعید مسئولیت‌های متعدد از فرمانده سپاه نهاوند تا فرمانده لشکر نیروی مخصوص نیروی زمینی سپاه مسؤلیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهد، گفت: این شهید والا مقام برای دفاع از مردم مظلوم کردستان و ایران و انقلاب و اسلام ناب دردرگیری با گروهک پژاک به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وی تأکید کرد: شهید قهاری یکی از کسانی است که با بصیرت تمام دشمن و توطئه دشمن و امام خود و وظیفه خود را شناخت و برای رضای خدا و به دستور، ولی خدا به مصاف دشمن رفت و به وظیفه خود عمل کرد و مزد خود را از خدا گرفت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ شهادت کمتر از خود شهادت نیست و تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت وظیفه همه ما، اصحاب رسانه، اهل قلم، تمامی نخبگان، دانشمندان، اساتید، وزارت علوم و آموزش‌وپرورش و معلمان است که سردار قهاری را با تمام ویژگی‌های مقدس او و شهید حسین همدانی‌ها، آیت الله مدنی‌ها، شهید سلیمانی‌ها و دیگر شهیدان را تبلیغ کنیم.

وی با بیان اینکه این وظیفه ما و وظیفه جوانان امت است که فرهنگ شهادت را تبلیغ کنند و جوانان از پیران در رابطه با شهدا و مسئولیت و سوابق شهدا بپرسند و سوال کنند،خاطرنشان کرد: شهدای گمنام را تبلیغ کنید شهید گمنامی که در شب تار در میدان‌مین به مصاف دشمن رفت و کسی غیر از خدا او را ندید و تشییع جنازه‌ای هم نداشت که مردم به پدر و مادر وی تسلی داده و تسلیت بگویند.

انتهای پیام

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.