استقلال در حالی مقابل فجر سپاسی به میدان رفت و پیروز شد که دو مدافع میانی خود را از دست داد و این موضوع تغییراتی در سیستم بازی تیم فرهاد مجیدی در پی داشت.

کمبود بازیکن سبک مجیدی را تغییر داد/ بازگشت استقلال به دفاع خطی

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال استقلال که پیش از بازی با فجر سپاسی با حواشی زیادی مواجه شده بود و سرانجام امکان استفاده از سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند را پیدا نکرد، به ناچار با تغییر سیستم به دلیل کمبود بازیکن در پست دفاع میانی مقابل فجر سپاسی بازی کرد و با این وجود توانست در این بازی به ششمین پیروزی متوالی و چهاردهمین پیروزی این فصل خود دست یابد که این اتفاق بزرگی برای آنها بود.

استقلالی‌ها آخرین بار پیش از حضور استراماچونی از دفاع خطی و ۴ نفره استفاده کردند و آندره استراماچونی در لیگ نوزدهم با تغییر سیستم در این تیم، دفاع ۳ نفره را نه تنها در استقلال جا انداخت، بلکه باعث شد تا بعد از او اغلب تیم‌ها و مربیان به سوی استفاده از این سیستم بروند و امروز کمتر تیمی در فوتبال ایران است که با روشی به جز دفاع ۳ نفره بازی کند.

جدایی ناگهانی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از استقلال فرهاد مجیدی را در پست مدافع میانی در تنگنا قرار داد و او ناچار شد نه تنها بار دیگر روزبه چشمی را به پست دفاع میانی بازگرداند، بلکه به دلیل کمبود بازیکن در این منطقه از زمین، در سیستم هم بازگشت به عقب کرده و بعد از ۲ سال این تیم را بار دیگر به دفاع خطی و ۴ نفره بازگرداند.

هرچند در اردوی آبی‌ها یک مدافع دیگر به اسم عارف غلامی هم حضور داشت، اما مجیدی نخواست بعد از بیشتر از ۶ ماه دوری این بازیکن از میادین در اولین بازی روی او ریسک کرده و از او در ترکیب اصلی استفاده کند. ضمن اینکه در صورت حضور او در ترکیب اصلی و استفاده از سیستم دفاع ۳ نفره، نیمکت استقلال را از حضور بازیکن جانشین در قلب دفاعی خالی می‌کرد که این هم برای آنها مهم بود.

مجیدی توانست مقابل فجر با همین داشته‌ها کارش را پیش برده و ۳ امتیاز بازی را بگیرد و باید دید تدبیر او در ادامه فصل چیست؛ آیا او در نظر دارد تا پایان بازی‌ها با دفاع خطی تیمش را روانه میدان کند یا آنها می‌توانند با جذب یک مدافع میانی آزاد و استفاده از سهمیه فیفا، بار دیگر به استفاده از دفاع ۳ نفره روی بیاورند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.