نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با صدور پیامی درگذشت "صدیقه مقدسی شیرازی"، استاد حوزه علمیه و رییس مدرسه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) در مشهد را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت‌الله علم‌الهدی در پی درگذشت رییس مدرسه اسلام‌شناسی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، وی در پیام خود نوشت: مرحومه مقدسی که در بیت شریف و انقلابی مرحوم آیت‌الله حاج میرزا ابوالحسن شیرازی نخستین امام جمعه مشهد بعد از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی رشد یافت، دارای ابتکارات ارزشمند آموزشی و پژوهشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران بود و عمر پربرکت خود را در راه تربیت خواهران فاضله و مبلغان فداکار صرف نمود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: با نهایت تاثر این مصیبت وارده را به حوزه علمیه خواهران خراسان و به همسر عالم آن مرحمه، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسین موسوی و به سایر بازماندگان آن مرحومه از بیت شریف مرحوم آیت الله شیرازی تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات برای آن فقیده سعیده را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.
پیکر مرحومه مقدسی امروز در حرم مطهر امام رضا تشییع و خاکسپاری می‌شود. آن مرحومه هشتم اسفندماه دارفانی را وداع گفت.

حاجیه خانم صدیقه مقدسی فرزند آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن شیرازی رحمت‌الله علیه، اولین امام جمعه مشهد و از نوادگان آیت‌الله بروجردی نجفی در سال ۱۳۲۵ در مشهد متولد شدند.

وی از ۱۲ سالگی فراگیری دروس حوزوی را از محضر آیات عظام حاج شیخ ابوالحسن شیرازی، آیت الله صالحی، آیت الله مرعشی و آیت الله بجنوردی آغاز کرد و سپس درس خارج را به صورت حضوری در محضر آیت الله بجنوردی در تهران، آیت الله رضازاده به شکل غیر حضوری با حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی، سبحانی  و خلخالی تلمذ کرد.

حاجیه خانم صدیقه مقدسی همچنین مادر شهید سید هشام موسوی‌خراسانی بود که در  آغاز جنگ، سال ۱۳۵۹ در میدان هفت تیر آبادان به درجه رفیع شهادت نایل شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.