۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 789487

«اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ...» روز مبعث، آغاز نزول آیات نورانی هدایت و عید عظیم بیداری و برانگیخته شدن انسان است. طلیعه برچیده شدن بساط رذالت و جهالت و نوروز احیای مکارم اخلاق از وجود والای پیامبر روشنایی، حضرت محمد مصطفی(ص) و آل طاهرین اوست.

جشن بعثت نبی در قطعه‌ای از بهشت

به گزارش قدس آنلاین، شب و روز ۲۷ رجب در صحن و سرای هشتمین سلاله رسالت با ذکر صلوات و مولودی‌خوانی و پذیرایی از زائران با هزار شاخه گل و نور و شیرینی آغاز شد و جشن با شکوه روز مبعث با عرض تبریک و شادباش  مداحان و ذاکران بارگاه ثامن الحجج(ع) اقامه شد.

عیدانه بگیرید

از نخستین دقایق صبح عید، آنهایی که توفیق رفیق حال‌شان شده، در زمره زائران و مهمانان دعوت شده به صحن و سرای نورانی حضرت ابا الحسن امام مهربانی‌ها مشرف شده تا در جشن عید مبعث رواق امام خمینی(ره) شرکت ‌کنند. آمده‌اند تا با عرض تبریک و آستان بوسی هشتمین حجت حق، بار دیگر با امام و ولی نعمت خود تجدید پیمان کنند. سلامی پیشکش کرده و از برکات روز عید بعثت متنعم شوند.  
امروز ماه رجب است و بهار صلوات و فرصت ناب استغفار. زائران با تسبیح، ذکر مقدس صلوات را زمزمه می‌کنند. در جوار امام رئوف حضور دارند و از محضر این امام همام، فرج ولی عصر(عج)، بخشش و رفع بیماری را مسئلت دارند.  
عباس سلیمی، ملبس به قبای خدمت در حریم رضوی، اجرای مراسم عید را با چند بیت شعر در نعت وجود نورانی پیامبر اعظم(ص) متبرک کرد و حاضران را به فرستادن چند صلوات مهمان کرد: آنهایی که عیدی از دست با برکت رسول خاتم و امام هشتم می‌خواهند از سویدای وجود صدا بزنند «یا محمد(ص) «.

دو بیت عرض ارادت

او سپس از مداحان خوش الحان حرم منور رضوی، حاج سعید قانع همراه حاج محمد جعفرنژاد دعوت می‌کند تا با نوای گرم خود ارادت ورزی کنند. اول از همه، سعید قانع خواند: 
امشب امین وحی حق نازل به پیغمبر شده ... امشب محمد(ص) کرده بر تن خلعت پیغمبری ... یا گوش شو تا بشنوی یا چشم شو تا بنگری ... تو از تمام انبیا هم بهتری هم برتری ... تو اولین روشنگری تو آخرین پیغمبری ... 
سپس محمد جعفر نژاد ادامه داد: ای ختم رسل، فخر بشر، حضرت احمد(ص) ... یا سیدنا صل علیک یا محمد(ص) ...ای سوره قرآن، رسول دو سرایی ... ای قبله عالم تو خودت قبله نمایی ... شمس و قمر از روی نکوی تو منور ... عطر خوش جنت ز بویت گشته منور ... تو ذو الکرم، صاحب کون و مکانی ...


روز عید اسلام

روز عید مبعث، عید اسلام است و اسلام بدون وجود حضرت مولا علی(ع) که از جانثاری در لیلة المبیت تا رزم در میدان غزوات برادر و وصی و یار نبی بود، معنی ندارد. لب ذاکران و عاشقان حاضر در رواق امام از ذکر مبارک «یا علی(ع)» خالی نماند.  
اما پیش از اقامه نماز ظهر و عصر، پخش سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص بعثت نبی مکرم اسلام و تحولات روز ایران و جهان اهمیت بعثت خاتم المرسلین و مسئولیت آحاد مسلمین در برابر حفظ این میراث ارزشمند را مجدداً گوشزد کرد. بیاناتی روشنگرانه که چون همیشه زمینه توجه و بصیرت افزایی جامعه مسلمین را مهیا می‌کند.  
قرائت زیارت از بعید رسول مکرم اسلام و سخنرانی حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران بخش دیگری از ویژه برنامه‌های این جشن بودند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.