خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که اولین گروه از مزدوران خارجی وارد اوکراین شدند تا در خصومت‌ها علیه ارتش روسیه مشارکت کنند.

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین۷/ ورود اولین گروه از داوطلبان به اوکراین برای نبرد با روسیه

به گزارش قدس آنلاین، امروز اوکراین هفتمین روز از تحولات خود را پشت سر می گذراند. جنگ میان روسیه و اوکراین در حالی ادامه دارد که هر بشکه نفت را به قیمت ۱۱۰ دلار رسانده است و بایده اعلام کرده که پوتین باید برای حمله به اوکراین هزینه بدهد.

ورود اولین گروه از داوطلبان به اوکراین برای نبرد با روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که اولین گروه از مزدوران خارجی وارد اوکراین شدند تا در خصومت‌ها علیه ارتش روسیه مشارکت کنند.

پایگاه «وایس» ویدئویی از یک سرباز سابق نیروی هوایی انگلیس منتشر کرده که از یک ایست‌بازرسی در غرب اوکراین عبور می‌کند.

تماس وزیران خارجه انگلیس و اوکراین درباره تحریم روسیه

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که در تماسی با لیز تراس همتای انگلیسی خود درمورد اعمال تحریم های جدید علیه روسیه گفت و گو کرده است.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت که دو طرف در مورد تحریم های جدید و هماهنگ شده علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین مذاکره داشته اند و گام هایی در جهت بستن هر روزنه ای و گرفتن هر فرصتی از مسکو برای دور زدن تحریم های فعلی و آتی را مورد بررسی قرار داده اند.

انتقال سفارت کره جنوبی از «کی یف» به محلی امن

 وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد سفارت این کشور را به محل امنی در اوکراین منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت امورخارجه کره جنوبی افزود محل سفارتش در کشور اوکراین را از شهر «کی یف» به محلی امن منتقل می کند.

زلنسکی: روسیه می‌خواهد اوکراین را محو کند

رئیس جمهوری اوکراین روسیه را متهم کرد به اینکه تلاش دارد، اوکراین و مردمش را محو کند.

وی در حالی این صحبت را مطرح کرد که  حمله روسیه به کشورش امروز وارد هفتمین روز خود شد در حالی که دور جدیدی از حملات در همه جبهه‌ها از جمله حمله‌ای مورد انتظار به شهری در این کشور که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را در خود جای داده، مطرح شده است.

ترکیه بر انتقال ۲۵۰۰ تروریست از سوریه به اوکراین نظارت می‌کند

سعید فارس السعید، کارشناس امنیتی سوریه امروز چهارشنبه اعلام کرد که دو هزار و ۵۰۰ تروریست، تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه آماده انتقال از سوریه به اوکراین می شوند.

وی اظهار کرد که دو هزار و ۵۰۰ تروریست در «ادلب» سوریه حضور دارند که برای جنگ با روسیه آماده می شوند.

لاوروف: جنگ جهانی سوم، جنگی هسته ای و مخرب خواهد بود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنان که لحنی تهدیدآمیز داشت، گفت جنگ جهانی سوم، جنگی هسته ای و بسیار مخرب خواهد بود.

روسیه خروج سرمایه‌های خارجی از این کشور را متوقف کرد

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه  اعلام کرد که روسیه به صورت موقت خروج سرمایه‌های خارجی از این کشور را متوقف کرده است.

این اقدام در واکنش به مسدودشدن دارایی‌های روسیه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر هم پیمانانش صورت گرفته است.

کمیسیون اروپا امتیازات ویژه‌ای به پناهجویان اوکراینی می‌دهد

کمیسیون اروپا پیشنهاد داده که موقتاً برای اتباع اوکراینی که به عنوان پناهجو وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شوند، امتیازاتی نظیر مجوز اقامت، مجوز کار و خدمات رفاهی قائل شود.

قرار است وزرای کشور ۲۷ عضو اتحادیه فردا پنجشنبه این پیشنهاد را بررسی کنند.

زلنسکی: مذاکرات روسیه-اوکراین اتلاف وقت است/ آماده مذاکره با پوتین هستم

رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای مشترک با رویترز و سی.ان.ان گفت، مذاکرات بین روسیه و کی‌یف اتلاف وقت است.

زلنسکی بیان کرد: شما اول از همه باید صحبت کنید. همه باید درگیری را متوقف کنند و به نقطه‌ای که پنج- شش روز پیش از آنجا درگیری‌ها آغاز شد، برگردند. توقف بمباران مردم مهم است و ما بعد از آن می‌توانیم به سمت جلو حرکت کنیم و پای میز مذاکره بنشینیم.

خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از خارکیف و خرسون اوکراین

دفتر سازمان امنیت و همکاری های اروپا(OSCE) روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ناظر این سازمان در ادامه خروج نیروهای خود از اوکراین شهر خارکیف را تخلیه کرده و به دنیپر نقل مکان کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، روز اول مارس نیز ناظران گشتی این سازمان اروپایی از شهرهای دونتسک و لوهانسک و دیگر مناطقی که تحت کنترل دولت اوکراین نیست خارج شده و در شُرف خروج کامل از این کشور هستند.

ژاپن فعالیت‌های دیپلماتیک را به شهر «لویو» منتقل کرد

ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد که به طور موقت سفارت خود را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین تعطیل می‌کند.

طبق اعلام وزارت خارجه ژاپن، فعالیت‌های دیپلماتیک این کشور از شهر «لویو» واقع در غرب اوکراین و در ۴۰ کیلومتری مرز لهستان ادامه خواهد یافت.

همزمان، ژاپن در شهر مرزی لهستان نیز موقتاً مرکز دیپلماتیکی را برای رسیدگی به امور اتباعی که از اوکراین خارج می‌شوند، ایجاد کرده است.

کشته شدن ۵۳۰۰ نظامی روس

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد: از آغاز حمله روسیه به اوکراین، پنج هزار و ۳۰۰ نظامی روس کشته شده‌اند.

سوء قصد به جان زلنسکی خنثی شد

رئیس شورای امنیت ملی اوکراین با بیان اینکه یک گروه چچنی قصد اجرای عملیات ترور زلنسکی را داشتند، تصریح کرد: یک گروه چچنی را که برای کشتن او فرستاده شده بودند، از بین بردیم.

اعلام آمادگی اتباع ژاپن برای نبرد در کنار اوکراین

روزنامه «ماینیچی» ژاپن به نقل از یک منبع در سفارت اوکراین در توکیو گزارش کرد که در پی درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای پیوستن اتباع خارجی به نبرد علیه روسیه، حدود ۷۰ داوطلب از ژاپن از جمله ۵۰ نظامی سابق نیروهای دفاع شخصی برای پیوستن به اوکراین برای مقابله با روسیه اعلام آمادگی کردند.

گمانه زنی سی ان ان از احتمال افتادن شهر خرسون به دست روس‌ها

شبکه سی ان ان با انتشار تصویری اعلام کرد به احتمال زیاد شهر خرسون اوکراین به تصرف نیروهای روسیه در آمده است. اسکرین شات‌ها از یک وب کم و ویدیو مکان یابی شده اند و صحت آن‌ها توسط CNN تأیید شده است.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد نیروهای هوابرد روسیه در خارکیف فرود آمده اند.

اتاوا ورود کشتی‌های روسیه به آب‌های کانادا را ممنوع می‌کند

کانادا در ادامه واکنش‌های دیپلماتیک و افزایش فشار بر روسیه، سه‌شنبه شب اعلام کرد ورود کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری روسیه را به آب‌های داخلی و بنادر خود ممنوع می‌کند.

"عمر الغبره" وزیر حمل و نقل کانادا در اتاوا به خبرنگاران گفت: این ممنوعیت پس از اقدام مشابه انگلیس در روز دوشنبه، اواخر این هفته اجرایی خواهد شد.     

وزیر حمل و نقل کانادا افزود: انتظار می‌رود کشورهای بیشتری از این روند پیروی کنند، دیگر کشورها نیز در حال بررسی این کار هستند.

به گفته الغبره، این امر تأثیر اقتصادی قابل توجهی بر قایق‌ها یا کشتی‌های خواهد داشت که متعلق به روسیه یا دارای پرچم این کشور هستند.

لهستان به اوکراین جنگنده اعزام نمی‌کند

آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان سه‌شنبه‌شب گفت: کشورش هواپیمای نظامی به اوکراین اعزام نخواهد کرد زیرا این امر مداخله نظامی تلقی می‌شود.

دودا در کنار ینس استولتنبرگ رئیس ناتو در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در پاسخ به این سوال که آیا لهستان هواپیما اعزام خواهد کرد گفت: ما هواپیما اعزام نخواهیم کرد زیرا این به معنای مداخله نظامی در درگیری است.

وی افزود: ناتو طرف این درگیری نیست.

بایدن: در اوکراین مداخله نظامی نخواهیم کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد شدید از ولادیمیر پوتین اظهار کرد: رئیس جمهور روسیه دچار اشتباه محاسباتی در اوکراین شده است. پوتین تصور می‌کرد می‌تواند اوکراین را ظرف چند روز به زانو در آورد، اما حالا می‌بیند که با دیواری مستحکم و قوی رو به روست که هرگز تصورش را هم نمی‌کرد.

وی گفت: آمریکا و متحدانش به شدت برای حملات روسیه به اوکراین آمادگی داشتند و ما به کی یف برای مقابله با مسکو کمک می کنیم. ایالات متحده آسمان خود را برای تمامی هواپیماهای روسی می بندد.

بایدن بیان کرد: من از تمامی ابزارها برای حفاظت از کسب و کارها و مصرف کنندگان آمریکایی در مقابل تحریم های اعمال شده علیه روسیه بهره خواهم گرفت. نظامیان ما هم اینک در جنگ اوکراین حضور ندارند و در آینده نیز قرار نیست در این جنگ مداخله نظامی مستقیم کنیم.

لهستان همه املاک روسیه را مصادره می‌کند

وزارت خارجه لهستان روز سه شنبه اعلام کرد که روند توقیف املاک روسیه در این کشور از جمله ساختمان یک مدرسه متوسطه در سفارت روسیه را آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه لهستان درخواستی را به سازمان‌های دولتی ذی‌ربط ارائه کرده است تا در مورد دو ساختمان که به طور غیرقانونی در اختیار روسیه است و برای مقاصد دیپلماتیک و کنسولی استفاده نمی‌شود، اقدامات اجرایی را آغاز کنند.»

به گفته این وزارتخانه، این دارایی‌ها طبق احکام دادگاه به مالک قانونی آنها - خزانه داری دولتی- بازگردانده می‌شود.

صدای انفجار در پایتخت اوکراین

شبکه «اسکای نیوز» بامداد چهارشنبه به نقل از منابع اوکراینی گزارش داد که صدای چند انفجار مهیب در شهر «کی‌یف» شنیده شده است.

اسکای نیوز در ادامه گزارش خود افزود: «بر اثر بمباران کی‌یف، در یک تأسیسات نظامی آتش‌سوزی رخ داده است».

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از خبرنگار خود در کی‌یف خبر داد: «۵ انفجار، کی‌یف پایتخت اوکراین را لرزاند.  مجموعه‌ای از انفجارها و درگیری‌ها در کی‌یف در حال رخ دادن است. ۳ انفجار نیز در حومه پایتخت اوکراین واقع شده است».

خبر در حال بروز رسانی است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.