وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) بیروت در آیین سی امین سالروز شهادت سید عباس موسوی که با سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آغاز شد، به ایراد سخن پرداخت.

«حزب الله» قهرمان بی بدیل مبارزه با جبهه کفر، نفاق و تزویر در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در همایش «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» گفت: پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت مرهون صبر، مجاهدت و خون پاک شهید موسوی است.

وی با اشاره به ریشه های شکل گیری حزب الله که با اجازه و تنفیذ امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۹۸۲ میلادی صورت گرفت، افزود: سید عباس موسوی را از موسسان جریان مقاومت است که با شکل گیری جریان مقاومت حزب الله با رهبری شهید شیخ راغب حرب و سید عباس موسوی، آمریکا و فرانسه از لبنان اخراج شدند.

اسماعیلی ادامه داد: سید عباس موسوی مجسمه کامل تقوا، صبر، علم و مطیع امر امام بود و مدیریت داهیانه ایشان و پس از آن سید حسن نصرالله، حزب الله را به عنوان قهرمان بی بدیل مبارزه با جبهه کفر، نفاق و تزویر تبدیل کرد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و جبهه مقاومت گفت: سنگ بنایی که شهید موسوی و دیگر شهدای جبهه مقاومت گذاشتند برکات زیادی را به همراه داشت و ذره ای از اراده و عزم مجاهدان فی سبیل الله کاسته نشد که نمونه بارز آن سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای دفاع از مظلومان منطقه بدون در نظر گرفتن مذهب و آیین مظلومان و ستم دیدگان از جریان تکفیر و استکبار، تا پای جان ایستاد و خون پاکش را نثار مکتب سرخ حسینی کرد. 

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از برنامه های روز سه شنبه خود از مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) که به همت سید عیسی طباطبایی به فعالیت مشغول است، بازدید کرد. 

عکس

دکتر اسماعیلی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حاضر شد و با همکاران این مرکز فرهنگی به گفت و گو نشست.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور و افتتاح هفته فرهنگی ایران در بیروت و دیدار با مقامات سیاسی و شخصیت های فرهنگی لبنان روز شنبه هفتم اسفند به این کشور سفر کرده است.

عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.