نخست وزیر روسیه در واکنش به تحریم های غرب اعلام کرد: روسیه به صورت موقت خروج سرمایه‌های خارجی از این کشور را متوقف کرده است.

 روسیه خروج سرمایه‌های خارجی از این کشور را متوقف کرد

به گزرش قدس آنلاین، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه به صورت موقت خروج سرمایه‌های خارجی از این کشور را متوقف کرده است.

این اقدام در واکنش به مسدود شدن دارایی‌های روسیه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر هم پیمانانش صورت گرفته است.

میشوستین که در مورد تحولات اقتصادی روسیه صحبت می کرد، گفت: «ما امیدواریم که آنهایی که در کشورمان سرمایه گذاری کرده اند، قادر باشند در آینده به این کار ادامه دهند. من مطمئن هستم که فشار تحریم ها در نهایت فروکش خواهد کرد و کسانی که با تسلیم نشدن به شعارهای سیاستمداران خارجی، پروژه های خود را در کشور ما محدود نکنند، پیروز خواهند بود.»

این مقام روس افزود: کمیسیون کاری دولت روسیه برای مقابله با تحریم های مرتبط با اوکراین، در حال تشکیل ستاد عملیاتی است.

میشوستین توضیح داد: «واقعیت تحریم های کنونی این است که کارآفرینان خارجی به جای هدایت با عوامل اقتصادی با تصمیم گیری تحت فشار سیاسی هدایت می‌شوند. برای اینکه کسب و کارها بتوانند تصمیمات آگاهانه بگیرند، پیش نویس فرمان ریاست جمهوری برای اعمال محدودیت های موقت در خروج دارایی های روسیه آماده شده است.»

وی افزود: «خروج از بازار آسان؛ اما بازگشت به جایی که توسط رقبا اشغال شده، دشوارتر است.»

این اقدام مسکو در واکنش به تحریم‌های شدید این کشور به علت عملیات ویژه نظامی در اوکراین از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است.

از جمله تحریم‌ها، قطع دسترسی بزرگ‌ترین بانک روسیه به سامانه سوئیفت و مسدود کردن دارایی های این کشور در خارج بوده است.

گفتنی است؛ اپل تایید کرد فروش محصولاتش در فروشگاه اپل در روسیه را متوقف کرده است. همه محصولات اپل در ویترین فروشگاه اپل در روسیه ناموجود برای خرید یا تحویل در این کشور اعلام شده اند.

همچنین جوزپ بورل، نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که ۴۵۰ میلیون یورو انواع تسلیحات ازجمله هواپیماهای نظامی به اوکراین ارسال می کند و ۵۰ میلیون یورو هم محموله هایی همچون سوخت و لوازم مورد نیاز به این کشور تحویل می دهد.  

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۴ چندین بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد روسیه وضع و در یک هفته اخیر نیز تحریم ها علیه مسکو را تشدید کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.