وزیر نفت گفت: وزارت نفت معطل سرمایه‌گذار خارجی نمانده و از توان و ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ و کنسرسیوم بانک‌ها برای انجام پروژه‌ها استفاده خواهد کرد.

وزارت نفت معطل سرمایه گذار خارجی نمی ماند

به گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه آئین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن صادراتی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و امضای قراردادهای جمع‌آوری گازهای شرق کارون و در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح پروژه تأسیسات مخازن مربوط به پالایشگاه گاز بیدبلند در منطقه مجیدیه بندر ماهشهر و اسکله شماره ۶ بودیم که به همت و تلاش بخش خصوصی و هلدینگ خلیج فارس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس پارسال به بهره‌برداری رسیده و این مجموعه و تأسیسات مخازن مربوط به محصولات پروپان، بوتان و پنتان پلاس و همچنین اسکله بارگیری آن به بهره‌برداری رسیده تصریح کرد: این نشان می‌دهد که توانمندی بخش خصوصی کشور به‌ویژه هلدینگ‌های که در حوزه صنعت نفت و گاز کشور فعالیت می‌کنند، بالا است.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برنامه دارد تا از توان مجموعه پیمانکاران و هلدینگ‌های بزرگ و مختلف کشور است به منظور انجام پروژه‌هایی که مدنظر است از جمله در بخش بالادست و پایین‌دست استفاده کند.

اوجی اظهار کرد: بنا شده توسعه میدان‌های نفتی و جمع‌آوری گازهای مشعل به بخش خصوصی شود که شروع این کار با پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه گاز بیدبلند انجام خواهد شد؛ همچنین برای سایر پروژه‌ها در بخش بالادست و پایین‌دست برنامه‌هایی وجود دارد و هفته آینده هم این نوید را می‌دهیم که توسعه خطوط لوله فرآورده‌های نفتی را به همت کنسرسیوم بانک‌ها انجام دهیم.

وی عنوان کرد: وزارت نفت معطل سرمایه‌گذار خارجی نمانده و از توان و ظرفیت هلدینگ‌های بزرگ و کنسرسیوم بانک‌ها برای انجام پروژه‌ها استفاده خواهد کرد.

وزیر نفت گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم فقط در حوزه بحث تنش‌های آبی و آب و فاضلاب خوزستان اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تخصیص داده و با توسعه میدان‌ها و پروژه‌های عمرانی که در حوزه صنعت نفت تعریف شده‌اند، حدود ۳ درصد از این منابع به مناطق و شهرستان‌های خوزستان اختصاص خواهد یافت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.