قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه دوم مارچ ۲۰۲۲ (یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰) + عکس

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در گزارش خود از حملات روسیه به اوکراین، مخصوصا حملات موشکی گسترده به شهر خارکیف، این عملات را بی رحمانه لقب داده و در خصوص وقوع جنایت جنگی هشدار می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای به امکان صدمه دیدن اقتصاد آمریکا از تحریم روسیه صحبت به میان آورده و تاکید می کند یکی از احتمالات تاثیرگذاری این تحریم ها بر آمریکا، ادامه بالا رفتن قیمت گاز در ایالات متحده است. همچنین نظرسنجی یواس ای تودی نشان می دهد بیشتر مردم آمریکا موافق تحریم و نه حضور نظامی آمریکا در مقابل روسیه هستند.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به تلاش های مقامات این کشور برای خارج نشدن سرمایه گذاران خارجی از روسیه می پردازد. این روزنامه می گوید، بسیاری از سرمایه گذاران و تجار خارجی قصد داشتند در چند روز گذشته با هواپیما از مسکو خارج شوند اما مقامات روسی اجازه این خروج را برای آن ها صادر نکردند. روزنامه کمرسانت همچنین برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت بر علیه روسیه را نیز زیر ذره بین برده است.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا با انتخاب عکسی از تمرینات مردم منطقه زایتومیر در شرق کی‌یف برای آمادگی پیدا کردن در راه جنگ مقابل روسیه، از روحیه مقاومت مردم اوکراین صحبت کرده است. این روزنامه همچنین از ثبت نام صدها کانادایی که برای شرکت در جنگ اوکراین داوطلب اعزام به مرز این کشور هستند خبر داده و همچنین می گوید در نظرسنجی های صورت گرفته در کانادا، از هر چهار نفر یک نفر موافق اعزام نیروی نظامی این کشور به اوکراین برای دفاع در مقابل روسیه هستند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به قدم های مشترکی که آمریکا و ژاپن برای تحریم علیه روسیه برداشته اند می پردازد. همچنین نخست وزیر ژاپن نیز تاکید کرده که کشورش آماده پذیرش بخشی از پناهجویان اوکراینی است. این روزنامه همچنین به برنامه های ژاپن برای افزایش توانمندی های دفاعی این کشور در میان التهابات جهانی نگاهی انداخته، از شروع کار مجدد کارخانه تویوتا بعد از حمله سایبری به این شرکت خبر داده و البته در گزارشی، زندگی کاری و شخصی اصغر فرهادی کارگردان ایرانی را زیر ذره بین برده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی به انتقاد مقامات اوکراینی از این رژیم برای بازگرداندن پناهجویان اوکراینی که خود را به مرزهای سرزمین های تحت کنترل این رژیم رسانده بودند می پردازد. این روزنامه می گوید پناهجویان اوکراینی فراری از کشورشان، حدود سه روز پیاده روی کرده بودند تا به مرز رسیدند اما توسط مقامات اسرائیلی بازگردانده شدند. جروزالم پست همچنین در مقاله ای به انتقاد از مقایسه صورت گرفته بین وضعیت مردم اوکراین و فلسطین می پردازد!

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز برنامه های جو بایدن برای متحد کردن بیشتر کشورهای جهان برای مقابله با روسیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این روزنامه همچنین در گزارش خود از آوارگی ۶۶۰ هزار نفر از مردم اوکراین که به عنوان پناهجو این کشور را ترک کردند خبر می دهد و تاکید دارد این حجم از پناهجوی اروپایی در سه دهه گذشته و از زمان جنگ بالکان بی سابقه بوده است. نیویوکر تایمز همچنین از استفاده کشورهای غربی از ذخایر نفت خود برای کنترل بالا رفتن سرسام آور قیمت نفت خبر می دهد.

گاردین

روزنامه گاردین با انتخاب تیتر «عجله ای ناامیدانه برای رسیدن به آخرین قطار کی‌یف« و با انتخاب عکسی که با تیتر هماهنگی جالب توجهی دارد، روند خروج مردم اوکراین از این کشور مخصوصا از کی‌یف را زیر ذره بین برده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای با عنوان «بزرگترین نقش تمام عمر» که با پیش از این بازیگر بودن وولودومیر زیلسنکی مرتبط می باشد، زندگی رئیس جمهور اوکراین را زیر ذره بین برده است. گاردین همچنین برنامه های بریتانیا برای دو برابر کردن تعداد پذیرش اوکراینی ها در این کشور را بازتاب داده است.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به اولین تلفات اتباع این کشور در حمله روسیه به اوکراین خبر می دهد. در جریان موشک باران گسترده روسیه در شهر خارکیف اوکراین، یک دانشجوی هندی کشته شد. مقامات هند می گویند کار خروج ۶۰ درصد اتباع این کشور از اوکراین انجام گرفته اما فرآیند خارج کردن بقیه این افراد به خاطر حملات گسترده روسیه به شهرهای اوکراین با سرعت بسیار کمی انجام می گیرد.

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب یکی از جملات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در سخنرانی وضعیت کشور او در کنگره آمریکا به عنوان تیتر اصلی انتخاب کرده است. او در این سخنرانی تاکید کرد که «برای ما مشکلی پیش نخواهد آمد» که در خصوص نگرانی ها در مورد ضربه خوردن آمریکا در التهابات و جنگ اروپا بیان شده است. این روزنامه البته بیشتر از آنکه سخنرانی بایدن را مورد توجه قرار دهد، ایستادن دو زن به عنوان رئیس کنگره و معاون رئیس جمهور پشت سر رئیس جمهور ایالات متحده که برای اولین بار در تاریخ این کشور به وقوع پیوست را بازتاب داده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی به فرآیند خارج کردن اتباع چینی از اوکراین پرداخته و آنرا بزرگترین فرآیند خروج اتباع این کشور در تاریخ لقب داده است. به گفته مقامات چینی حدود دو هزار و سیصد چینی ظرف دو روز گذشته با همکاری مقامات اوکراینی از این کشور خارج شده اند. این روزنامه همچنین به استهزای آمریکا پرداخته و می گوید بر خلاف جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها شاهد غروب قدرت این کشور هستند و مقامات ایالات متحده تنها بزرگ حرف می زنند. گلوبال تایمز همچنین در مقاله ای به انتقاد از فرستادن دیپلمات های آمریکایی به تایوان برای شرکت در جلسه حزب پیشروی دموکرات این کشور پرداخته است. در میان آمریکایی هایی که به تایوان وارد شدند، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق این کشور نیز دیده می شود.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.