سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که هنوز مکانیسم تعیین سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا برای سال ۲۰۲۴-۲۰۲۳ مشخص نشده است.

مکانیسم تعیین سهمیه‌های آسیایی سال ۲۰۲۳ مشخص نشده است

به گزارش قدس آنلاین، با تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرر شد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ از سیستم بهار - پاییز به سیستم پاییز - بهار تبدیل شود؛ به این صورت که این مسابقات بر خلاف رویه فعلی، در طول یک فصل از رقابت‌های لیگ داخلی کشورهای غرب آسیا از جمله ایران برگزار شود نه در طول دو فصل.

اجرای این تصمیم از سال ۲۰۲۳ مستلزم تعیین سهمیه‌های کشورها به صورت متفاوتی است چرا که تکلیف تیم‌هایی که در سال ۲۰۲۲ سهمیه می‌گیرند مشخص نمی‌شود.

این مسائل باعث شد تا بعضی از گمانه زنی‌ها حاکی از تعیین تکلیف فدراسیون‌های محلی برای سهمیه‌ها باشد. با این حال «نضال بحران» سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا همه گمانه زنی‌ها را رد و تاکید کرد که هنوز مکانیسم و فرمول خاصی برای تعیین سهمیه‌های لیگ قهرمانان مشخص نشده است.

بحران گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته است، زیرا فهرست مسابقاتی که هویت و الزامات شرکت‌کنندگان را مشخص می‌کند در حال حاضر بدون تغییر باقی مانده است.

وی افزود: AFC مایل است فدراسیون‌های ملی فوتبال را در بحث و گفتگو مشارکت دهد و دیدگاه‌ها را به عنوان بخشی از اختصاص دادن کار مشترک برای رسیدن به یک تصمیم متفکرانه که دستاوردهای مثبتی برای قهرمانی باشگاه‌ها داشته باشد، در نظر بگیرد.

بحران صدور هرگونه تصمیم رسمی در این زمینه را تکذیب کرد. وی گفت: هنوز برای تصمیم‌گیری رسمی در این زمینه زود است و قطعاً رایزنی‌ها با اطلاع رسانی سازوکار به فدراسیون‌های ملی شرکت کننده پیگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا سپاهان و فولاد دو نماینده ایران هستند. استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، از این رقابت‌ها کنار گذاشته شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.