در حالی یک هفته از جنگ میان روسیه و اوکراین می گذرد که مذاکره کنندگان اوکراینی و روسی توافق کردند تا دور سوم مذاکرات را به صورت زودهنگام و طی روزهای آتی از سر گیرند.

تحولات اوکراین/ روسیه و اوکراین بر سر دور سوم مذاکرات توافق کردند/ مخالفت اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی

به گزارش قدس آنلاین، رویترز نوشت: مذاکره کنندگان اوکراینی و روسی توافق کردند تا دور سوم مذاکرات را به صورت زودهنگام و طی روزهای آتی از سر گیرند.

در همین ارتباط نیز یک مقام اوکراینی در تیم مذاکراتی این کشور با روسیه اعلام کرد که اوکراین هنوز به نتایجی موردنظر در مذاکرات دست نیافته است، اما هر دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند و دور سوم مذاکرات نیز به زودی برگزار می‌شود.

مخالفت اتحادیه اروپا با حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی

کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کمیسیون این اتحادیه را برای حمایت بلندمدت از مهاجران اوکراینی رد کردند. با رد تصمیم کمیسیون اروپا، اوکراینی‌ها به سرعت اجازه اقامت و کار نخواهند داشت.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: از گزارش‌های تبادل آتش در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مطلع هستیم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) می‌گوید از گزارش‌های گلوله باران و تبادل آتش در نیروگاه‌های زاپروژیا مطلع و با مقامات محلی در تماس است.

مقامات اوکراینی گفته‌اند که تعداد زیادی تانک و نیروی پیاده روسی «از پست بلوک» به سمت شهر «انرودار» در چند کیلومتری نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا عبور کرده‌اند.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس نیز خواستار توقف فوری تبادل آتش در اطراف نیروگاه هسته‌ای شد و از نیروهای نظامی فعال در آنجا خواست تا از حمله در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای خودداری کنند.

وی افزود: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ارتباط با برخی مقامات برای ارائه «حداکثر کمک به اوکراین» ادامه می‌دهد زیرا به دنبال حفظ ایمنی و امنیت اطلاعات است.»

واکنش روسیه به درخواست سناتور آمریکایی برای قتل پوتین

پس از آنکه لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی از مقامات آمریکایی خواسته بود تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به قتل برسانند، سفارت روسیه در آمریکا خواستار توضیح رسمی کاخ سفید شد.

اسپوتنیک گزارش داد گراهام در توئیتی نوشته بود که آیا فردی مانند بروتوس یا استافنبرگ در روسیه پیدا نمی‌شود؟ (سیاستمدار رومی و افسر آلمانی که به ترتیب در نقشه ترور جولیوس سزار و آدولف هیتلر نقش داشتند)

گراهام در ادامه نوشته بود: تنها راه پایان این جریان این است که یک نفر به حساب این فرد (پوتین) برسد. 

در پست بعدی، سناتور کارولینای جنوبی از مردم روسیه خواست تا این مشکل را "رفع" کنند. او نوشت: «مگر اینکه بخواهید تا آخر عمر در تاریکی زندگی کنید، در فقر مطلق از بقیه دنیا منزوی شوید."

سفارت روسیه در آمریکا اظهارات مجرمانه این سناتور آمریکایی را به شدت محکوم کرد و خواستار توضیح رسمی از سوی دولت آمریکا پیرامون اظهارات این سناتور آمریکایی شده است.

این خبر در حال تکمیل است... . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.