وحید جلیلی گفت: سال ۸۹ اولین جشنواره فیلم عمار را در غربت و مهجوریت برگزار کردیم و خدا را شکر می‌کنم با حرکت مجاهدانه بچه‌های جشنواره عمار کار در کل کشور پیش رفت و امروز ۱۴ هزار فیلم در گنجینه جشنواره فیلم عمار موجود است.

جلیلی: ۱۴ هزار فیلم در گنجینه جشنواره عمار موجود است/ به جشنواره علوم انسانی عمار امیدوارم

به گزارش قدس آنلاین آیین اختتامیه نخستین جشنواره علوم انسانی عمار با حضور برگزیدگان و مسئولان جشنواره در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

۱۴ هزار فیلم در گنجینه جشنواره عمار موجود است

در این برنامه وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار طی سخنانی درباره جشنواره عمار گفت: سال ۸۹ اولین جشنواره فیلم عمار را در غربت و مهجوریت برگزار کردیم و خدا را شکر می‌کنم با حرکت مجاهدانه بچه‌های جشنواره عمار کار در کل کشور پیش رفت و امروز ۱۴ هزار فیلم در گنجینه جشنواره فیلم عمار موجود است.

به جشنواره علوم انسانی عمار امیدوارم

وی درباره جشنواره علوم انسانی عمار افزود: امسال با همکاری اساتید و نظریه پردازان و پژوهشگران و با حضور نسل جوان علوم انسانی انقلاب این نهال پا گرفت. امروز در برخی ارایه‌ها حضور داشتم و به معنی واقعی استفاده کردم و امیدوار شدم.

جلیلی با گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که در این راه کمک کردند و امروز در بین ما نیستند، گفت: مرحوم روح الله نامداری یکی از این افراد بود. به یاد دارم نامه‌هایی از مسجدی در شهرستان ایذه برای مجله سوره می‌آمد که امضا هم نداشت، این نامه‌ها بسیار پرشور عمیق و ممتاز بود و از جایی که فکرش را هم نمی‌کردیم به دست ما می‌رسید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم ادامه داد: بعدها توفیق شد مرحوم نامداری را از نزدیک دیدم و در اردوها هم در خدمتشان بودم، جشنواره عمار هم که شکل گرفت ایذه یکی از ارکان جشنواره بود. به یاد دارم ۱۹ اثر در دوره اول به دست ما رسید که مسئولان وقت که انقلابی هم بودند قبول نکردند هیچ کدام از آثار در جشنواره‌ها به نمایش در بیاید، از این رو خودمان جشنواره راه انداختیم و این کار با تکیه بر افرادی مانند روح‌الله نامداری انجام شد.

خصوصیات مرحوم نامداری از زبان وحید جلیلی

وی درباره خصوصیات اخلاقی و فنی مرحوم نامداری گفت: روح الله در عین اینکه آدم بی‌ادعایی بود، الگو بود و در واقع جمع بین اخلاق، اندیشه و اقدام بود. دوستانش می‌دانند محضر با صفایی داشت و بسیار زلال بود اما در عین حال به شدت دغدغه‌مند بود.

جلیلی ادامه داد: نامداری در حوزه عمل اجتماعی در لحظه در صحنه‌هایی که لازم بود به موقع حاضر می‌شد و اهل اندیشه و معرفت بود. آثارش نه تنها کهنه نشده، بلکه ارزشش رو به زیاد شدن است و نتایج این آثار بیش از پیش قابل احساس است.

تجلیل از خانواده مرحوم نامداری

 در پایان از خانواده مرحوم روح‌الله نامداری به عنوان یکی از فعالان جشنواره عمار تجلیل شد و فرزندش آیاتی از قرآن کریم را برای حاضران قرائت کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.