کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی از امروز شنبه به تدریح شاهد افزایش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط استان هستیم که احتمال دارد به سازه‌های موقتی آسیب بزند.

وزش باد شدید در خراسان رضوی شدت می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، آیدا فاروقی افزود: روز یکشنبه و همچنین روزهای آینده هفته جاری وقوع بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق استان رخ می‌دهد که در مناطق مستعد بارش‌ها همراه  با رعد و برق خواهد بود.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز روند کاهش تدریجی دما از امروز و به تناوب تا اویل صبح سه شنبه در استان خراسان رضوی رخ خواهد داد  با این وجود امروز انتظار می‌رود دمای هوای شهر مشهد در گرمترین ساعات به حدود ۱۹ درجه بالای صفر برسد.

این کارشناس هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که بیشترین بارش در شهر مشهد نیز در روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود گفت: کیفیت هوای مشهد در روز جاری ناسالم است ولی از فردا بعد از ظهر به تدریج شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها در این شهر خواهیم بود.

فاروقی افزود: قوچان با یک درجه و سرخس با ۲۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای  استان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد در این مدت از سرخس با ۷۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی ادامه داد: دمای هوای شهر مشهد نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بین هفت و ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان بود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.