هفته بیست و یکم لیگ برتر امروز در حالی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که نبرد استقلال و گل گهر در اوج حساسیت به صورت فینال‌گونه برگزار خواهد شد.

دوئل با زخم‌های کهنه

ملاقات‌های امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی همیشه یکی از جذاب ترین دوئل‌های فوتبال ایران بوده است، ملاقات استاد و شاگرد شاید تا چندی پیش یک رویارویی ساده و معمولی به حساب می‌آمد، اما پس از اتفاقاتی که در دو سه فصل اخیر رقم خورد دیگر هرگز روابط این دو به روزهای آفتابی برنگشت تا اینکه جدال بازی رفت دو تیم در لیگ بیست و یکم فرا رسید. جلوگیری مدیران برگزارکننده بازی‌ها از حضور ژستد و یامگا مقابل گل گهر سبب شد مجیدی موضع‌گیری تندی انجام دهد و حسابی از خجالت قلعه‌نویی و دوستانش در بیاید، اما این اختلاف سرآغاز یک تنش بزرگ شد تا جایی که باشگاه استقلال به واسطه حضور بازیکن گابنی گل گهر از این بازیکن و باشگاه شکایت کرد تا  تلخ‌ترین اتفاق ممکن برای تیم قلعه‌نویی رقم بخورد و نتیجه سه بازی این تیم تغییر پیدا کند.

استقلالی‌ها هرچند با یک امتیاز سیرجان را ترک کردند، اما با حکم کمیته انضباطی دو امتیاز از دست رفته را نیز به مجموع امتیازات خود واریز کردند تا قلعه نویی دچار بحران بزرگی شود، حالا زمان برای انتقام فرا رسیده است.

قلعه نویی که در هفته‌های اخیر تمام امتیازهای موجود را جمع آوری کرده حالا به یکقدمی سپاهان رسیده و با شکست احتمالی استقلال می‌تواند فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهد تا دوباره به کورس قهرمانی باز گردد.البته استقلال در این بازی حریف دست و پا بسته ای نخواهد بود، به همان اندازه که قلعه نویی برای کسب پیروزی انگیزه دارد، مجیدی نیز مستعد است که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد تا رکورد شکست ناپذیری او و استقلال همچنان تداوم پیدا کند . گل‌گهر از نظر تاکتیکی، شبیه‌ترین تیم به استقلال صدرنشین است. نگاهی به ترکیب اصلی دو تیم و وزن حرکات تیمی آن‌ها می‌تواند این شباهت را بیشتر نمایان کند. دو تیم ابایی از بازی مستقیم و استفاده از توپ‌های بلند ندارند و نیز اصراری هم بر اینکه حتماً با حرکات ترکیبی و پاس‌کاری‌های متعدد خود را به دروازه حریف برسانند. استنلی کی‌روش همان نقشی را دارد که ژستد در خط حمله استقلال. علی اصغر عاشوری همچون امیرحسین حسین‌زاده نقش بازی‌سازی و ارتباط بین خط میانی و حمله را دارد. این دو بازیکن قرار است با تکنیک و سرعت خود، به بازی تیمشان  در زدن ضدحملات و تغییر سریع از فاز دفاع سرعت دهند. ضمن اینکه وزن کناره‌ها و مدافعان کناری نیز در ساخت بازی دو تیم زیاد است.مجیدی در صورت پیروزی در این بازی بزرگ، جدا از اینکه رکورد خود را ارتقا داده،  یک گام بلند نیز به سوی قهرمانی لیگ بیست و یکم برمی‌دارد.

برنامه کامل لیگ برتر

یکشنبه ۱۵ اسفند

پدیده مشهد-تراکتور۱۴:۳۰

مس رفسنجان-نفت مسجد سلیمان۱۵:۰۰

پیکان-نساجی مازندران۱۵:۰۰

آلومینیوم اراک-هوادار۱۵:۰۰

فولاد-ذوب آهن۱۶:۰۰

استقلال-گل گهرسیرجان۱۷:۳۰

سپاهان-فجر سپاسی۱۸:۰۰

صنعت نفت آبادان-پرسپولیس۱۹:۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.