بازگشت علی اکبر هاشمی جواهری به ساختمان اداره کل ورزش و جوانان در روزهای پایانی سال یکی از اتفاقات مهم ورزشی بود تا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی سرانجام ورزش خراسان مدیر جدید خود را بشناسد.

هاشمی جواهری هرچند سابقه نشستن روی صندلی مدیرکلی ورزش و جوانان خراسان رضوی را در کارنامه‌اش دارد، اما به هیچ عنوان فضای کنونی را نمی‌توان با گذشته یکسان دانست. اوضاع بلبشوی ورزش خراسان رضوی به واسطه سوء مدیریت در ماه‌های اخیر از یکی از قطب‌های موفق ورزش کشور، یک بیمار نحیف و آسیب پذیر ساخته تا صدای آژیر خطر به راحتی برای تمام ورزشی‌ها شنیده شود.

آقای مدیرکل فارغ از رسیدگی به اوضاع و احوال ساختار شکننده و ضعیف ارکان اجرایی اداره کل باید تدبیر ویژه ای برای احیا رشته‌های ورزشی پرمخاطب در سطح استان نیز داشته باشد، در غیر این صورت ورزش خراسان در سال آتی با قحطی نماینده در لیگ‌های معتبر روبه‌رو خواهد شد.

در اینکه بدنه مدیریتی ورزش استان در سال‌های اخیر به واسطه حاشیه‌های تمام نشدنی گرفتار چالش‌های متعدد شده هیچ شکی نیست، اما حالا از آقای مدیرکل توقع می‌رود با یک حرکت بنیادین تحولی بزرگ در بدنه مدیریتی ورزش استان ایجاد کند تا حاشیه‌های بی پایان گذشته دیگر تکرار نشود.

شفافیت مالی، انضباط اداری و قانون پذیری مطمئناً به کمک هاشمی جواهری خواهد آمد، اما اگر دوباره در بر همان پاشنه سابق بچرخد و به افراد امتحان پس داده سابق تکیه شود، او نیز خیلی زود گرفتار سیستم فشل و معیوب اداره کل ورزش و جوانان خواهد شد و به جای حل مشکلات ورزش و برنامه‌ریزی برای کسب موفقیت‌های بزرگ ناچار می‌شود بخش عمده‌ای از زمان و انرژی خود را صرف حل مشکلات حاشیه‌ای کند.

حقیقتی که امروز به هیچ عنوان نمی‌توان آن را انکار کرد، وضعیت نامطلوب نمایندگان استان در لیگ‌های معتبر کشوری است، حال و روز شهرخودرو بیانگر تمام واقعیت موجود در ورزش استان است، از این رو باید دید نسخه اعجاب‌انگیز آقای مدیرکل برای نجات ورزش استان چه خواهد بود.

از طرفی باید دید مدیرکل جدید در انتخاب مدیران مورد نظرش برای اداره ورزش استان هوشیاری لازم را به خرج خواهد داد یا همانند مدیران قبلی به همان شیوه نادرست رفتار خواهد کرد تا دوباره همه اتفاقات هفته های اخیر خیلی زود تکرار شود. مشکل بزرگ ورزش خراسان رضوی حضور افراد سودجو و فرصت‌طلب در اطراف اتاق مدیر کل است که صرفاً به دنبال دستیابی به منافع شخصی خود هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان می‌تواند با مرور اتفاقات هفته‌های اخیر به راحتی چهره بسیاری از زالوهای چسبیده به ورزش استان را شناسایی کند و برای جلوگیری از تکرار اشتباهات مدیران قبلی اجازه ندهد این افراد سودجو به اداره کل نزدیک شوند، آنگاه می‌توان به خروج ورزش استان از وضعیت فعلی امیدوار بود.

جناب مدیرکل فراموش نکنید خیلی زود دیر می‌شود، پس از همین گام اول مراقب باشید اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.