وزیر آموزش و پرورش گفت: در اجرای سند تحول خیلی تأخیر داشتیم اما همه شما به مشکلات و ساختارهای اداری آشنایی دارید.

در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خیلی تأخیر داشتیم

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری، در مراسم یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک ایام مبارک شعبانیه و ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) تبعیت از ولایت را از ویژگی‌های بارز حضرت عباس دانست و افزود: امیدوارم شرمنده جانبازان کشور نباشیم که از الگوها و اسطوره‌های ما هستند.

وی با اشاره به اهمیت کلمه شورا گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که شورای عالی آموزش و پرورش انجام داده است تصویب سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بوده است در اجرای سند تحول خیلی تأخیر داشتیم اما همه شما به مشکلات و ساختارهای اداری آشنایی دارید.

نوری، تداخل اهداف و همپوشانی وظایف شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی و عدم ضمانت اجرای مصوبات را از جمله مشکلات پیش روی شورای عالی آموزش و پرورش دانست و افزود: به نظر می‌رسد بین شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تفکیک در تصمیم گیری لازم و ضروری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظار من از شورای عالی آموزش و پرورش این است که تعریف مفاهیم و تعریف جایگاه شورا را داشته باشیم. باید بین وظایف شورا با شورای عالی انقلاب فرهنگی تفکیک صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه امروز در تدوین دستورالعمل‌ها و قانون نویسی مشکلی نداریم، گفت: امیدوارم شاهد شفافیت بیشتر در قوانین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باشیم و تلاش کنیم وزارت آموزش و پرورش را مردمی‌تر اداره کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.