بوم شناسان از ثبت افزایش مصرف آفت کش های سرطان زا خبر دادند که گونه های در حال انقراض را از بین می برد.

هشدار سازمان جهانی حفاظت از حیوانات نسبت به افزایش مصرف آفت‌کش‌های سرطان‌زا

به گزارش قدس آنلاین، آفت کش های مورد استفاده در کشاورزی نه تنها برای ارگانیسمها مضر هستند، بلکه برای انسان و حیوانات و همچنین محیط زیست خطرناک هستند. به گفته بوم شناسان اگر استانداردهای استفاده از آنها رعایت نشود، این مواد شیمیایی به ناچار تغییرات عمیقی در کل اکوسیستم ایجاد می کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی حفاظت از حیوانات و مرکز تنوع زیستی، حدود ۲۳۵ پوند علف‌کش و حشره‌کش سمی برای تولید محصولات خوراک دام حیوانات پرورشی در سراسر ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته که روی محصولات ذرت و سویا اسپری شده است. برخی از آنها به طور ویژه برای انسان، حیوانات و گیاهان مضر هستند.

استفاده از شش ماده شیمیایی و یک گروه از مواد شیمیایی که در این گزارش مشخص شده طی سال های اخیر افزایش یافته است. علف کشی که در سال ۲۰۱۸ بیشتر در مزارع کشاورزی مورد استفاده بوده گلیفوسات نام داشته است. در مجموع ۱۰۰ میلیون پوند از آن در مزارع ذرت و سویا استفاده شد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، همچین بررسی ها نشان می دهد که گلیفوسات خطر ابتلا به سرطان را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، به ۹۳ درصد از گیاهان و حیوانات محافظت شده تحت قانون گونه‌های در معرض خطر، آسیب رسانده و زیستگاه حیاتی ۷۵۹ گونه در معرض خطر انقراض را تغییر می‌دهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.