مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی‌ خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۶۰۹ هکتار زمین صنعتی در قالب انعقاد ۴۹۴۰ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده است.

واگذاری بیش از ۲۰۰۰ هکتار زمین در نواحی صنعتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی بهرامی زاده در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: از مجموع اراضی واگذار شده مزبور تاکنون ۱۵۱۰ هکتار زمین مورد بهره برداری قرار گرفته و ۲۷۴۳ واحد صنعتی در آن‌ها راه اندازی شده است.

وی افزود: برای راه اندازی واحدهای صنعتی مزبور ۵۳ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۷۷ هزار و ۶۷۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان اراضی ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است که هم اینک ۲۱۶۰ طرح صنعتی فعال در آن‌ها در حال اجرا بوده  و ۸۷۱ طرح صنعتی نیز غیرفعال است.

بهرامی زاده اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی در ۱۰۹۷ هکتار زمین، ۱۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جذب شده و برای ۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص ایجاد و توسعه واحدهای کارگاهی بیان کرد: در این راستا تاکنون ساخت ۳۰۱ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تکمیل شده و ۲۸۳ واحد کارگاهی به بهره برداری رسیده است. این کارگاه‌ها هشت هکتار زمین را به خود اختصاص داده و زمینه ایجاد  ۴۱۵۷ شغل را فراهم کرده‌اند.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.