۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
کد خبر: 790480

پیش از قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بسیاری بر این باور بودند که ممکن است استقلال و پرسپولیس در این مرحله با یکدیگر مسابقه دهند تا یک دیدار جذاب پس از دربی پایتخت در مسابقات لیگ برتر در فروردین ماه ۱۴۰۱ دوباره برگزار شود اما با انجام مراسم قرعه‌کشی مشخص شد غول‌های بزرگ پایتخت تا فینال این رقابت‌ها شانسی برای ملاقات با همدیگر ندارند.

تا فینال خبری از شهرآورد نیست

البته به شرط اینکه آن‌ها در دو مرحله پیش رو بتوانند رقبای خود را از گردونه مسابقات خارج کنند تا بتوانند در فینال برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند، اما شاگردان یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی کار سختی برای رسیدن به نیمه نهایی و فینال پیش‌رو دارند. سرخپوشان پایتخت باید با آلومینیوم اراک بازی کنند دیداری که پرسپولیسی‌ها چندان خاطره خوبی از آن ندارند.اگر سرخپوشان بتوانند از این بازی با موفقیت خارج شوند باید در مرحله نیمه نهایی با برنده دیدار خلیج فارس ماهشهر و مس رفسنجان مسابقه دهند که طبیعتاً بازی با برنده این دیدار هم کار آسانی نخواهد بود.

اراکی‌ها را باید بدشانس‌ترین تیم این دوره از نظر قرعه‌های دشوار بدانیم. مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تنها دو تقابل لیگ برتری داشت که یکی از آن‌ها دیدار آلومینیوم – فجرسپاسی بود؛ شاگردان خطیبی بعد از پشت سر گذاشتن این قرعه نسبتاً سخت به سپاهان خوردند تا مسیر پیچیده‌شان در حذفی ادامه داشته باشد. آن‌ها سپاهان را در ضربات پنالتی شکست داده و به جمع هشت تیم راه یافتند تا طبق قرعه در این مرحله با پرسپولیس دیدار کنند.

آبی پوشان پایتخت نیز باید به مصاف نساجی بروند، دیداری که قطعاً برای استقلال آسان نخواهد بود، الهامی که دو سال پیش با تراکتور مجیدی را از رسیدن به جام قهرمانی مسابقات حذفی محروم کرده بود این فصل هم می‌تواند برای سرمربی آبی‌ها یک تهدید جدی به حساب آید، به ویژه که در بازی دو هفته پیش برابر استقلال در چارچوب بازی های لیگ برتر این تیم را در مشهد متوقف کرد تا نشان دهد تیم از پیش بازنده ای نخواهد بود. استقلالی‌ها اگر بتوانند از سد نساجی عبور کنند باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار خیبر خرم‌آباد و مس کرمان بروند، دیداری که می‌تواند در صورت پیروزی خیبر خرم آباد جذابیت‌های زیادی داشته باشد و دوئل مجیدی و کمالوند در این بازی می‌تواند جالب باشد.

میزبان فینال کدام شهر است؟

میر حسین روشنک، مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی دیروز در مورد میزبانان احتمالی فینال این دوره از رقابت‌ها هم صحبت و از چهار شهر به عنوان گزینه های احتمالی میزبانی از این دیدار یاد کرد.

او در پاسخ به پرسش مجری مراسم در خصوص میزبان فینال جام حذفی ۰۱-۱۴۰۰ گفت:  شهرهایی که مطابق آیین نامه شرایط میزبانی را دارند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اولویت با شهرهایی است که طی سال های اخیر میزبان نبودند. تهران، تبریز، کرمان و حتی شیراز گزینه های احتمالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.