رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: ‌۱۲.۷۶ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال خراسان رضوی زیر پوشش واکسن قرار گرفته‌اند.

‌۱۲.۷۶ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال خراسان رضوی زیر پوشش واکسن قرار گرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمد پهلوان با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند اظهارداشت: از مجموع تعداد بیماران بستری در استان، ۵۴۵بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در محدوده این دانشگاه قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۲ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۸ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند تصریح کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری های مزمن هستند و در بسیاری از موارد مراجعه دیرهنگام، شرایط بیماری را سخت تر کرده است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد، تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی یک روز گذشته در سطح استان را ۱۶۹ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۱۳۰بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۷۱۳ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و به بیمارستان‌ها مراجعه کردند تصریح کرد:در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و از عموم مردم درخواست می شود در صورت بروز علائم اولیه، ضمن اجتناب از مراجعه دیرهنگام، به نزدیکترین مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مردم همواره یکی از حامیان اصلی مدافعان سلامت در دوران همه‌گیری کرونا هستند از عموم مردم خواست ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی و رعایت فاصله اجتماعی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در میان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موارد را با شماره های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون ۹۶.۴۷ درصد از افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن، ۸۴.۶۹ درصد دز دوم را دریافت کرده اند و به طور نسبی در شرایط مناسبی در این زمینه قرار داریم خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دز سوم برای افراد بالای ۱۸ سال نیز در حال انجام است که تا کنون ۳۳.۹۴ درصد زیر پوشش قرار گرفته اند که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از میانگین کشوری پایین تر است.

پهلوان با بیان اینکه برای افزایش ایمنی جامعه در برابر ویروس کرونا، پوشش واکسیناسیون باید در شرایط مناسبی قرار گیرد تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون نفر از افراد واجد شرایط دریافت دز سوم، برای دریافت واکسن هنوز  اقدامی نکرده اند و این امر ممکن است جامعه را با خطر ایجاد پیک‌های بعدی مواجه کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی گروه‌های سنی بالای ۵ سال زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲.۷۶ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال زیر پوشش واکسن قرار گرفته اند و لازم است والدین برای حفظ سلامت فرزندان خود نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشند.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.