درحالی که بازارهای جهانی با قیمت بالای ۱۱۲ دلار برای هر بشکه نفت بسته شد؛ اما قیمت این کالای اساسی طی هفته گذشته بیشترین کاهش در بیش از چهار ماه گذشته را به خود اختصاص داده است.

بیشترین کاهش هفتگی قیمت نفت در ۴ ماه گذشته رقم خورد

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که تجار در حال ارزیابی بهبود چشم انداز عرضه هستند، بازارهای جهانی در حالی بسته شد که قیمت نفت افزایش یافت؛ اما به طور کلی، قیمت این کالای اساسی بیشترین کاهش هفتگی از ماه نوامبر گذشته را ثبت کرد.

با عملیات نظامی روسیه در اوکراین و به دنبال آن تحریم های غرب علیه روسیه و تحریم نفتی این کشور از سوی آمریکا و انگلیس، نگرانی هایی در مورد چشم انداز عرضه نفت به وجود آمد.

از زمان عملیات روسیه، قیمت نفت افزایش یافت؛ قیمت نفت به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ رسید؛ اما پس از اینکه برخی از تولیدکنندگان سیگنال هایی در مورد احتمال افزایش عرضه دادند، قیمت بهبود یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۳۴ سنت افزایش ۱۱۲.۶۷ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳ دلار و ۳۱ سنت افزایش ۱۰۹.۳۳ دلار معامله شد.

به نوشته رویترز، با توقف مذاکرات ایران در روز جمعه، نگرانی ها در مورد محدود شدن عرضه دوباره شدت گرفته است.

جیووآنی استانوو، تحلیلگر UBS گفت: «توقف مذاکرات ایران یکی از عوامل تقویت بازارهاست؛ بازیگران بازار به دقت آمار صادرات روسیه را دنبال می کنند تا متوجه شوند چه میزان عرضه نفت این کشور اختلال پیدا کرده است.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورهای صنعتی گروه «جی ۷» وضعیت تجاری «مطلوب ترین مقصد تجاری» روسیه را لغو خواهند کرد و تحریم هایی بر مواد غذایی، الماس و غیره این کشور وضع کرد.

استانوو گفت: تمرکز بازار در هفته آینده بر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد بازارهای نفتی و گزارش اوپک است. هر دو قبلا اعلام کرده بودند بازار امسال با فزونی عرضه مواجه خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.