وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: یکی از گزینه‎های دولت پایین آوردن قیمت بنزین و کاهش مالیات این حامل انرژی است.

 گزینه دولت آمریکا برای پایین آوردن قیمت بنزین

به گزارش قدس آنلاین، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد: کاهش مالیات بر بنزین یکی از گزینه هایی است که کاخ سفید ممکن است برای پایین آوردن قیمت بنزین آن را اجرایی کند.

یلن روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی گزینه های گوناگونی هستیم که ممکن است برای کمک به مصرف کنندگان آنها را اجرایی کنیم. کاهش مالیات بر بنزین یکی از این گزینه هاست.

این وزیر آمریکایی البته ابراز نگرانی کرد که اجرای این اقدام ممکن است باعث شود منافع اقتصادی حاصل از آن به جای آن که به جیب مردم آمریکا رود به جیب شرکت‌های نفتی در این کشور سرازیر شود.

یلن گفت: اجرای سیاست های انقباضی پولی برای کنترل تورم ممکن است باعث بروز رکود در اقتصاد آمریکا شود. در عین حال بانک مرکزی آمریکا باید بتواند در استفاده از ابزارهای خود طوری توازن ایجاد کرده که هم قیمت ها را تثبیت کند و هم میزان اشتغال را در سطح حداکثر نگه دارد.

یلن درباره جایگاه دلار در حساب ذخیره گردی کشورها که اتفاقاً باعث شده تا آمریکا بتواند از محل این قابلیت روسیه را تحریم کند، گفت: در حال حاضر هیچ رقیب جدی برای دلار وجود ندارد.

گفتنی است؛ طی هفته‌های گذشته به خاطر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی قیمت بنزین در آمریکا هم سر به فلک کشیده و همان‌گونه که شاهد هستیم دولت این کشور ممکن است برای پایین آوردن سطح نارضایتی مردم از خیر منابع درآمدی حاصل از دریافت مالیات بر بنزین نیز بگذرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.