همزمان با اعیاد مبارکه ماه شعبان و با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، پنج پروژه تولیدی، درمانی، زیرساختی و کشاورزی شهرستان سرخس با ۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح شد .

شهرستان سرخس در مسیر توسعه متوازن/ بهره‌برداری از ۵ پروژه با سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریالی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جاده ترانزیتی منطقه ویژه سرخس، کارخانه تولید پوشاک، سالن ورزشی امام رضا(ع)، بخش سی‌تی اسکن بیمارستان لقمان حکیم، از جمله این پروژه‌ها است که با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس، مولوی پارسا امام جمعه اهل سنّت سرخس، محمدرضا رجبی مقدم فرماندار و جمعی دیگر از معاونین و مدیران آستان قدس و مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل جاده ترانزیتی سرخس

جاده ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به طول ۱۳ کیلومتر، از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد. آستان قدس رضوی برای احداث این جاده، که یکی از زیرساخت‌های مهم و مورد نیاز منطقه ویژه سرخس برای تجمیع گمرکات و تبدیل شدن به منطقه آزاد اقتصادی است، ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

این جاده ترانزیتی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای اتصال این منطقه به نقطه صفر مرزی است که حالا با تکمیل شدن کریدور ترانزیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این مهم میسر شده است. با بهره‌برداری از این جاده، سهم ترانزیتی و جابجایی کالا از این نقطه مرزی افزایش خواهد یافت و مزیت‌های اقتصادی قابل توجهی برای کشور حاصل خواهد شد.

افتتاح کارخانه تولید پوشاک با هدف اشتغال‌زایی برای اهالی منطقه

همچنین با هدف اشتغال‌زایی برای بومیان منطقه، طی مشارکت با سرمایه گذاران خارجی و جذب سه میلیون دلار سرمایه، زمینه اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمسقیم برای ۳۲۰ نفر فراهم شده و با تولید سالانه ۳۰ هزار پوشاک، علاوه بر استفاده در بازار داخل کشور، بازار صادراتی این تولیدات نیز ایجاد خواهد شد.

احداث سالن ورزشی روستای قوش خزائی

امروز همچنین سالن ورزشی امام رضا(ع) در روستای قوش خزاعی شهرستان سرخس افتتاح شد. این سالن چندمنظوره که در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و با ۹۰۰ متر مربع زیربنا ساخته شده یک فضای ورزشی استاندارد برای بهره‌مندی جوانان منطقه به شمار می‌رود. آستان قدس رضوی علاوه بر اهدای زمین، برای ساخت این سالن ورزشی نیز بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

افتتاح استادسرای حوزه علمیه

در این سفر همچنین استادسرای حوزه علمیه شهرستان سرخس در مجاورت مسجد بزرگ امام رضا(ع) این شهرستان به بهره‌برداری رسید. برای ساخت و تجهیز این استادسرای حوزه علمیه نیز بیش از ۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

بازدید از مرکز تصویربرداری بیمارستان لقمان حکیم

بازدید از بخش تصویربرداری بیمارستان لقمان حکیم سرخس که به نام امام رضا(ع) مزیّن شده است، دیگر برنامه امروز در این شهرستان بود. این بخش تشخیصی بیمارستان سرخس، حدود ۴۳۰ متر مربع زیربنا دارد و تمامی عملیات سفت کاری، نازک کاری و تجهیز و آماده سازی برای بهره‌برداری آن، با دستور مستقیم تولیت آستان قدس و اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

بازدید از پروژه مشارکتی احداث باغ‌های مکانیزه گردوی گرمسیری

هم‌چنین بازدید از عملیات اجرایی پروژه مشارکتی باغ‌های گردوی گرمسیری در اراضی دولت آباد سرخس دیگر برنامه‌ سفر امروز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به این شهرستان بود.

اشتغال‌زایی برای مردم  منطقه، استفاده بهینه از اراضی آستان قدس رضوی، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نقش‌آفرینی مؤثر برای کاهش گرد و غبارهای موسمی منطقه با کاشت نهال‌های گردوی گرمسیری و همچنین تحول در الگوی کشت و مصرف آب، از جمله اهداف این پروژه است.

طبق اظهارنظر کارشناسان، منطقه سرخس با توجه به اقلیمی که دارد، منطقه‌ای تقریباً گرمسیر بوده و مناسب کشت محصولاتی از جمله پسته و گردوی گرمسیری است. فاز اول این قرارداد همکاری مشترک در ۶۵۰ هکتار از اراضی سرخس اجرایی شده است و این کشت، با استفاده از فناوری‌های نوین کشاورزی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.