عراق در نظر دارد در آستانه ماه رمضان الزامی بودن انجام آزمایش کرونا و همراه داشتن گواهی منفی این آزمایش را برای ورود به این کشور لغو کند. البته همراه داشتن کارت واکسیناسیون همچنان الزامی خواهد بود.

عراق از اول رمضان، الزام تست کرونا برای ورود به این کشور را لغو می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سفرهای زیارتی به عراق از کشورهای مختلف در حال انجام است و همه زائران برای ورود به عراق باید علاوه بر گواهی منفی آزمایش کرونا، کارت واکسیناسیون معتبر که دارای QR کد است، به همراه داشته باشند. همچنین زدن حداقل ۲ دُز واکسن کرونا از سوی مسؤولان عراقی شرط ورود به این کشور اعلام شده است.

البته طبق توافق صورت گرفته مسؤلان کشورمان با طرف عراقی، زوار ایرانی برای بازگشت به کشور دیگر نیاز به انجام آزمایش کرونا ندارند و همین امر موجب کاهش هزینه‌های زوار شده است.

علاوه بر این، وزارت بهداشت عراق در نظر دارد در آستانه ماه مبارک رمضان، الزامی بودن انجام آزمایش PCR را لغو کند و به این ترتیب دیگر لزومی به انجام آزمایش کرونا برای تشرف به عتبات نیست. البته داشتن کارت واکسن الزامی است و همه زائران بالای ۱۲ سال باید حداقل ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده باشند. برخی از مسؤولان عراقی زمان حذف الزام آزمایش کرونا را اول آوریل مصادف با ۱۲ فروردین اعلام‌کرده‌اند. بر همین اساس، همه زائررن عتبات نوروزی باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر به عراق آزمایش کرونا داده و جواب منفی این آزمایش را همراه داشته باشند.

با وجود برنامه‌ریزی طرف عراقی برای سهولت ورود زوار به این کشور، هنوز مسؤولان این کشور درباره وضعیت مرزهای زمینی با ایران اظهارنظر جدیدی نداشتند و همچنان بسیاری از مشتاقان زیارت عتبات منتظر بازشدن مرزها همزمان با نیمه شعبان مصادف با ۲۷ اسفندماه و برقراری سفر زمینی عتبات هستند.

با توجه به اینکه امسال ایام ماه رجب مصادف با نوروز شده است، بسیاری از ایرانیان به کربلا مشرف خواهند شد و سفرهای نوروزی عتبات تا هشتم فروردین‌ماه ادامه دارد. پس از آن نیز سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی کرده است تا زائران را ‌قبل از ماه رمضان به کشور بازگرداند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.