همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، اختتامیه پویش ملی نشاط و امید ویژه کودکان و دانش‌آموزان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اختتامیه پویش ملی نشاط و امید در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) و نیمه شعبان، نخستین گردهمایی و اختتامیه پویش ملی نشاط و امید ویژه کودکان و نوجوانان مقطع دبستان با شعار «مهدی یاوران کوچک، قوی و با نشاط» با همکاری آستان قدس رضوی و بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) استان خراسان رضوی در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: به دلیل تقارن دو مناسبت نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰، از مرداد ماه سال جاری پویش ملی نشاط و امید با هدف شناخت و آگاهی کودکان نسبت به حضرت مهدی(عج) شکل گرفت و در مناسبت‌های مهم اجرا شد. 
وی افزود: بیش از ۴۰۰ اثر در قالب‌های مختلف از ۳۰ استان به دبیرخانه این پویش ارسال شده که امروز از آثار ارسالی برگزیده مهدی یاوران کوچک تجلیل به عمل آمد.
حجت الاسلام موسوی نسب، با اشاره به اهمیت ارتباط کودکان با موضوع مهدویت خاطر نشان کرد: توجه به کودکان و نیاز فطری او به بازی و شادی، راهی مناسب برای ایجاد تصویر ذهنی در باب موضوع مهدویت است که می‌تواند جان و دل کودک را با محبت حضرت مهدی(عج) به عنوان بهترین دوست پیوند بزند، ما نیز در این پویش سعی کردیم مطالب مرتبط با مهدویت را متناسب با سن آنها به کودکان ارائه دهیم. 
 مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: در کنار ارائه محتوای مفید و سالم برای خانواده‌ها در قالب شعر و متن، مجموعه قصه‌های «مهدیار» با موضوع مهدویت به صورت صوتی و کمیک موشن در مناسبت‌های مختلف تولید شده که خوشبختانه بازتاب خوبی در شبکه شاد و سایر فضاهای مجازی داشته است.
گفتنی است، مرحله نخست پویش ملی نشاط و امید، از عاشورا تا اربعین حسینی، مرحله دوم پویش، از امامت امام زمان (عج) تا ولادت حضرت رسول (ص) و امام صادق(ع)، مرحله سوم، از ولادت حضرت زهرا (س) تا ولادت امام علی (ع) و مرحله آزاد این پویش، از شهادت حضرت زهرا(س) تا وفات حضرت ام البنین(س) در سال جاری اجرایی شده است.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.